Al een paar jaar tevreden gebruiker van koffie en cappuccino uit een siemens te657313.
Sinds enige tijd slaat de melk echter dood. Net na het zetten ziet de cappuccino er goed uit. Echter na het roeren in de volle mok geen melk schuim meer te zien?
We gebruiken halfvolle melk, ik weet dat dit niet het beste schuimt maar het is goed geweest.
Ik heb mokken en glazen geprobeerd, schoon uit de vaatwasser en met de hand afgewassen. Machine is goed onderhouden zetgroep maak ik regelmatig schoon. Machine wordt ook ontkalkt en met reinigingstabletten schoon gehouden.
Re: Melk slaat dood Siemens eq6 te657313
2Heb je al geprobeerd het melk systeem in zijn geheel te reinigen? Alle slangetjes, onderdelen etc.
Expobar Brewtus IV, Eureka Zenith 65E, Fracino Retro Lever 2
Voor de beste koffielocaties: www.worldmapofcoffee.com, Mobiele koffiebar ZOespresZO
Voor de beste koffielocaties: www.worldmapofcoffee.com, Mobiele koffiebar ZOespresZO
3Bedankt voor je reactie, de machine werkt met een melk slang vanuit het melkpak naar de uitloop. Deze uitloop en de slang mogen in de vaatwasser dit gaat hij met regelmaat en kan de oorzaak dus niet zijn.
4Slang van binnenuit reinigen is lastig in een vaatwasser. Contaminatie is moeilijk aeg te krijgen. Misschien de slang vervangen, dan kun je dat uitsluiten.
5Zojuist de slang met een dun borsteltje schoongemaakt. Daarna op de machine melkschuim product geselecteerd met de het slangetje in een glas met zeepsop deze is dus goed schoon en cappuccino lijkt beter!
Hou jullie op de hoogte.
Hou jullie op de hoogte.
6Helaas met nieuwe opschuimer melkslangen nog niet opgelost:( hierbij een foto waarop te zien is dat hij aan de randen dood slaat.
7Als je alles echt heel goed schoon hebt, zou ik toch eens een ander merk melk proberen. Bij mij in de zaak is het ook diverse keren gebeurd dat de dagverse melk die wij gebruiken niet goed behandeld/verwerkt was in de melkfabriek en daardoor na het schuimen als een kaartenhuis in elkaar zakte. Dezelfde melk van een andere productiedag was daarna wel weer goed.
Koop drie andere merken en probeer het hier mee in jouw machine.
Vooral "goedkopere" UHT melk wil wel eens raar doen in volautomaten. Is mijn ervaring in ieder geval.
Koop drie andere merken en probeer het hier mee in jouw machine.
Vooral "goedkopere" UHT melk wil wel eens raar doen in volautomaten. Is mijn ervaring in ieder geval.
Ik vond de volgende espresso toch lekkerder.
8We gaan eens wat experimenteren met melk. Hebben nu 1liter pakken halfvolle verse melk van de Lidl zojuist 1ltr ah halfvolle gekocht...
9Probeer eens bio volle melkmichiel193 schreef: wo 19 feb 2020, 19:29 We gaan eens wat experimenteren met melk. Hebben nu 1liter pakken halfvolle verse melk van de Lidl zojuist 1ltr ah halfvolle gekocht...
Quickmill 2820 / Carimali M1