Marco113 schreef: zo 24 mei 2020, 13:17
Espressoservice Nederland begon gelijk te roepen dat hij niks met doe het zelfers te maken wilde hebben?
De machine die wij gekocht hadden had waarschijnlijk een pak koffie gekost en dit was al te veel want zo’n machine hoorde op de schroothoop. Hij wilde absoluut ook niet hebben dat we er mee langskwamen want dat was allemaal veel te duur voor ons en onbegonnen werk.
Hij bracht het dus een beetje tactloos maar verder kan ik me zijn standpunt wel voorstellen.
Hij is geen hobbyclub. Horecamensen die een machine kopen voor 15.000-25.000 Euro en daarbij tegen betaling een onderhoudscontract afsluiten zijn zijn doelgroep. Die verpatsen een machine zodra die is afgeschreven, maar dan wil hij niet dat een andere koper vervolgens langs komt met diezelfde machine, advies wil, tips, handleiding, onderdelen... dat is allemaal onnoemelijk veel werk. Daar is het bedrijf absoluut niet op ingericht.
Marco113 schreef: zo 24 mei 2020, 13:17 3600,— hadden we bij hem een gloednieuwe kunnen kopen.
Een Linea Mini bijvoorbeeld, een leuk gelijkende mini-versie van wat bij veel cafe's staat. Daar heeft hij wel een punt.
Hij is Notabene een faema dealer en hij gaf aan dat ik maar contact moest opnemen met faema in Spanje?
Dat er een merknaam op de oude machine staat zorgt niet vanzelf voor een bevoorrecht lidmaatschap van zijn klantenkring. Stel je belt hem af en toe op, hij stuurt je een en ander aan informatie toe, soms wil je een beetje gegidst worden door een monteur in de werkplaats die dit model vaker onder handen heeft gehad, dat kost over enkele maanden gespreid een uur of twee aan de telefoon, een half uur voor de secretaresse om e.e.a. op te zoeken en toe te sturen, wie gaat dat betalen?
Je kunt bijvoorbeeld een Lelit Bianca in Italië bestellen, dan spaar je wat uit, maar je kunt dan niet verwachten dat de Lelit dealer in Nederland dermate blij is er eentje te zien dat hij die graag voor je onderhoudt. Waar zou die man van moeten leven?
Heb tegen hem gezegd dat we eigenlijk beter geen faema in de toekomst moeten aanschaffen als de faema dealers zulke slechte service geven.
Ik begrijp niet helemaal waar de verwachting vandaan komt dat een verkoper van merk A ook iedereen die daar iets van in huis heeft, elders gekocht, van hulp en advies moet voorzien.
Jij kreeg het idee dat hij jou beledigde, maar ik kan me ook voorstellen dat hij de hoorn op de haak smeet en uitriep "wat denken die mensen wel!"

Zo te lezen gewoon een klein misverstand, een totaal verschil in standpunt en verwachting van elkaar.
Geen reden om anti-reclame te maken over het desbetreffende bedrijf, met naam ervan in beeld, terwijl je eigen volledige naam buiten beeld blijft.