Ik heb hem opgehaald bij
Brinks Coffeeroasters in Hedel, ze hebben ook consumentenpakketjes trouwens via de website maar een winkel met kassa hebben ze niet. Was een hele aardige mevrouw daaro die de transactie heeft voltooid maar me niks over de molen kon zeggen. Dus ik moet hem nog testen. Het is een Fiorenzato F5GA van 10 jaar oud met een 350 watt motor. Het doseerstation is d = 12,5cm bij 16 cm hoogte, tim de toolman taylor doseerstation!

tampertje voorop is 54mm. Buitenkant is bijna krasvrij, op wat krasjes na aan de zijkant bij de voet maar who cares, 50 euro is hopende dat die nog wat kilotjes kan malen een mooie prijs denk ik... Hij voelt wel robuust zeker na het tillen tot op 3 hoog. Hij zit nog propvol koffie en koffiebonen en heb hem nog niet getest. Ik denk dat ik hem eerst effe moet oppoetsen en dan die oude lading koffiebonen die er nog inzit erdoor heen draai en dan naspoel met mijn eigen koffiebonen. Ik weet ook de stand van de maalschijven nog niet. De trechter bovenop is ook groot. Waarschijnlijk probeer ik de likeurtrechterhack ipv het doseerstation van deze website uit en probeer een houten trechtertje te maken uit een ikea schaaltje ofzo voor bovenop.
Update met fotos: Deze maalschijven lijken nieuw, niet? Zijn deze nog goed genoeg of kan ik beter ff nieuwe halen. Ik weet dat niet of jullie dat op het oog kunnen zien.