Inmiddels zet ik koffie met een soort grind.
Verstelling op de grofste stand. Net nog een choker met de enkele zeef.
morgen breek ik de bonen met mijn 5 ponds hamer.
Re: Gedoe met weer
2Ja, was mij ook opgevallen, m'n eerste bakkie vanmorgen liep niet door, duurde uren! 
Machine voor mijn vrouw: QuickMill 3000. Werkruimte: Rancilio Silvia PdG V2 en La Pavoni Europiccola.
Molen: Mini Mazzer & Mazzer Major.
3Apart, hier geen last van! Wel de voor mijn doen lichte boontjes 1g meer dan anders gedoseerd.
Vijfpondshamer komt ook eens goed van pas.
Vijfpondshamer komt ook eens goed van pas.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino
Re: Wat drink je nu?
4Hier ook geen last van.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!
5Vandaag terug van 2 weken vakantie. Bij mij liep ie juist veel te snel door bij ‘normale’ dosering van 18 gram.
Ik neem aan door verschil in luchtvochtigheid en temperatuur.
Ik neem aan door verschil in luchtvochtigheid en temperatuur.
La Marzocco Linea Mini / etzMAX LM
Ik drink koffie, en scheer me nat. Bij voorkeur niet tegelijkertijd. Dat geeft ongelukken.
Ik drink koffie, en scheer me nat. Bij voorkeur niet tegelijkertijd. Dat geeft ongelukken.
6Grappig dat het bij jou net anders is. En ja, ik denk dat het met de temperatuur en vooral de luchtvochtigheid te maken heeft. De luchtvochtigheid was hier de afgelopen dagen soms 85%.
Machine voor mijn vrouw: QuickMill 3000. Werkruimte: Rancilio Silvia PdG V2 en La Pavoni Europiccola.
7Inderdaad! Ik herinner me nu dat ik een paar weken terug de maler juist grover moest instellen.
Meten en wegen is de moeite waard.
Meten en wegen is de moeite waard.
La Marzocco Linea Mini / etzMAX LM
8Is met de ssp schijven veel minder actueel van aard
Ook wel weer mooi toch, zo’n natuurproduct, onderhevig aan weersomstandigheden
Ook wel weer mooi toch, zo’n natuurproduct, onderhevig aan weersomstandigheden
Faema Lambro - Mazzer Major E