Ik heb daar takjes en stukken schors met korstmossen/lichenen, en plukjes mos, her en der gevonden, bijeengelegd en die probeer ik zo lang mogelijk in leven te houden

Ik heb daar takjes en stukken schors met korstmossen/lichenen, en plukjes mos, her en der gevonden, bijeengelegd en die probeer ik zo lang mogelijk in leven te houden
The things I do know are: if your raw coffee is delicious, it’s actually pretty hard to fuck it up.
Wil ik ze kunnen verkopen aan klanten die gewend zijn aan lekkere espresso bij een ongeveer gelijke instelling van hun maler, dan is de marge wat smaller dan wanneer het is voor iemand die de boontjes als die wat erg licht uitvallen wel voor de befilterde koffie gebruiken en als ze wat al te donker zijn ze in de volautmatiek gooien...
Geen probleem, "turning point" vind ik zelf een fictief gegeven. Wanneer je de BT probe er op hetzelfde moment in steekt als dat je de bonen erin laat rollen, volg je vanaf het begin redelijk de temp van de bonen. Als de BT probe eerst heel heet wordt en dan afkoelt door de bonen en op zeker moment mee begint op te warmen met de bonen vind ik dat keer-moment weinig zeggen