Ik heb al heel wat verschillende soorten versleten, van cupmachines tot Rocket R58 en bijpassende maler. Dat 'gedoe' (dat is niet negatief bedoeld) met espresso maken was ik al snel klaar mee en toen weer overgestapt naar een (ahum) volautomaat
Nu ben ik een aantal weken weer aan het experimenteren met een Hario systeem. Ik heb hiervoor een Commandante C40 grinder gekocht en in combinatie met super verse bonen bevalt me dat meer dan uitstekend! Zo goed zelfs dat ik mijn oude moccamaster weer gevonden heb en nu op zoek ben naar een goede, consistente en duurzame electronische maler. En in de toekomst ga ik ook zeker nog wel aan de AeroPress.
De meeste malers die ik hier voorbij zie komen zijn gericht op espresso. Voor filtermaling heb je net weer andere schijven nodig, maar ook andere instelmogelijkheden.
Wat is op dit moment een goede keuze voor een maler? Budget max 700 euro.
Ik overweeg:
Baratza Forté-BG: (deze lijkt me een goede kanshebber, maar ik lees ook wel wat negatieve dingetjes over de bouwkwaliteit (m.n. van de goedkopere Barataza's) en geluid. Wat me vooral handig van deze maler lijkt is dat de instelmogelijkheden groot zijn. Aangezien ik nogal eens van boon wissel (probeer graag nieuwe bonen) is dat een groot voordeel.
Nice Zero grinder: fantastische looks! Lange levertijd (maar dat overleef ik wel met mijn C40). Maar is deze eigenlijk wel zeer geschikt voor filtermaling? Of toch ook meer op espresso gericht?
Eureka Mignon (en dan in het bijzonder de brew versie): Slecht leverbaar. Of er is veel vraag naar; of ze worden nauwelijks verkocht
Voordeel van de Baratza is dat er een goede timer en weegschaal op zit. Dat is makkelijk, ook voor de vrouw des huizes. Maar ik twijfel wel over de (bouw) kwaliteit.
Vergeet ik nog een hele belangrijke kanshebber?
Alvast bedankt voor jullie aanvullingen / hulp.