Re: Machine met rotatiepomp

31
manduca schreef:
gilleko B. schreef: za 28 nov 2020, 17:58
dennis-caro schreef:Op vastwater zou inderdaad ideaal zijn alleen mijn koffiehoek is precies aan de overkant van waar de wateraansluiting zit. Dat is helaas op dit moment geen optie :-(
Bij mij precies hetzelfde. Ook blok aan de overkant van de keuken, is allemaal te moeilijk. Ik heb hiervoor een masjien gehad met vibratiepomp en heb ook de stap gemaakt naar 1 met een rotatiepomp. In mijn geval scheelde dat aanzienlijk.

Afbeelding
Ik heb het ooit wel gedaan (en geen spijt van). Was een 'klein' klusje ;)
IMG_0105.JPG
IMG_0887.JPG
IMG_0886.JPG
IMG_0108.JPG
IMG_0112.JPG
Helaas heeft de Londinium geen afvoer aansluiting, dus die ligt er nu wat werkloos bij.
Welke isolatie is dat in je kruipkelder? Wil die van mij ook isoleren.
DE1+ 1.1 || KINU M47,M68 || Niche || Behmor 1600 PLUS

34
manduca schreef:
gilleko B. schreef: za 28 nov 2020, 17:58
dennis-caro schreef:Op vastwater zou inderdaad ideaal zijn alleen mijn koffiehoek is precies aan de overkant van waar de wateraansluiting zit. Dat is helaas op dit moment geen optie :-(
Bij mij precies hetzelfde. Ook blok aan de overkant van de keuken, is allemaal te moeilijk. Ik heb hiervoor een masjien gehad met vibratiepomp en heb ook de stap gemaakt naar 1 met een rotatiepomp. In mijn geval scheelde dat aanzienlijk.

Afbeelding
Ik heb het ooit wel gedaan (en geen spijt van). Was een 'klein' klusje ;)
IMG_0105.JPG
IMG_0887.JPG
IMG_0886.JPG
IMG_0108.JPG
IMG_0112.JPG
Helaas heeft de Londinium geen afvoer aansluiting, dus die ligt er nu wat werkloos bij.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

35
Ik twijfel nog steeds tussen een Bezzera Strega en een HX machine met rotatiepomp (heb een oogje op een jong gebruikte ECM Technica)

Aangezien wij regelmatig bezoek hebben die geen espresso drinken: is een Strega geschikt om 2 lungo's tegelijkertijd te maken? Of kan ik dan toch beter voor een machine als een ECM Technica gaan?

36
Ik las in een eerdere post dat je op zoek bent naar zoete koffie.

Dan zou ik je aanbevelen om een Americano te zetten in plaats van een Lungo. Dat is een espresso die je zet op/in een kopje met water dat even van de kook af is. Wel goed roeren.

Valt bij mijn visite die niet van espresso houdt erg goed in de smaak. Beter dan een lungo of Nespresso.

De strega kan door het beperkte volume geen twee lungo's maken, maar wel twee prima Americano's

38
dennis-caro schreef: vr 04 dec 2020, 23:22 Ik twijfel nog steeds tussen een Bezzera Strega en een HX machine met rotatiepomp (heb een oogje op een jong gebruikte ECM Technica)

Aangezien wij regelmatig bezoek hebben die geen espresso drinken: is een Strega geschikt om 2 lungo's tegelijkertijd te maken? Of kan ik dan toch beter voor een machine als een ECM Technica gaan?
Zoals de meeste hier weten prijs ik liever niet mijn eigen waren aan. Maar kom alsjeblieft eens vrijblijvend bij ons langs in Amstelveen om de Bianca en de MaraX te bekijken, beluisteren en uitproberen. Beide zijn veel stiller en veel slimmer dan de ECM dat je op t oog hebt. En zonder risico dat je de ellende van een ander koopt via een tweedehands...

39
Mooie machines @Pti. De MaraX vind ik wat te klein (ik heb de ruimte en een grotere machine staat mooi). De Bianca: ik wil geen draainknoppen voor stoom en heet water maar liever hendels. Is dat verkrijgbaar bij Lelit?

Ik vroeg eerder of een Strega 2 lungo's tegelijkertijd kan zetten. Maar hoe zit het met 2 dubbele espresso's. Kan dat wel?

40
dennis-caro schreef: za 05 dec 2020, 09:22 Ik vroeg eerder of een Strega 2 lungo's tegelijkertijd kan zetten. Maar hoe zit het met 2 dubbele espresso's. Kan dat wel?

Dat kan niet met een Strega, maar ook niet met een andere machine.

Wat men een dubbele espresso noemt is, zeg, 18gr maalsel en 36gr espresso.
Voor 2 dubbele heb je dan 36gr maalsel nodig (voor 72gr espresso). Daar zijn geen machines voor voor zover ik weer. Zal ook niet mooi uit een enkel portafilter komen lijkt me.
Gewoon 2x bakkies achter elkaar zetten, met een Strega! ;)
dus...