Marcje schreef: di 18 mei 2021, 09:44
Verschillende perspectieven maken de zaak levendig en je kunt elkaar mooi inspireren. We doen onszelf tekort door alles in 2 uiterste kampen te (laten) duwen. Divide et impera...
Social-media bedrijven als Facebook hebben begrepen dat ophef en ruzie goed is voor de business dus zorgen ze ervoor dat je zoveel mogelijk nieuwsberichten voorgeschoteld krijgt waar je ziedend of woest of geschokt van raakt. Dan zet men zichzelf aan tegenwerpingen en neemt men achter het toetsenbord geen blad voor de mond waarna de anderen ook denken nee nou wordt-ie mooi, de handschoenen gaan uit, ik geef jou je vet, van katoen, zo die zit! Ik kan die verleiding ook weleens voelen, de zinnen borrelen dan op, stukjes die bij wijze van spreken zo in mijn nog te verschijnen bundel "Het laatste woord" kunnen, vlijmscherpe observaties waarin ik aan alle hedendaagse discussies een eind maak door voor eens en voor altijd vast te stellen hoe het zit en wie er als enige gelijk heeft (dat boek bestaat niet).
Het is dan een leuke uitdaging om juist *niet* nijdig te worden
Naarmate er steeds meer mensen die ik goed kende, en/of van wie ik veel hield, dood zijn, realiseer ik me meer wat een bijzonder toevallige en gelukkige omstandigheid het is om deze dag als levende mee te mogen maken. Dan is het zonde die tijd te verprutsen. Flauwekul mag, maar dan liefst aardige flauwekul.