Re: Man en huisdier

11
Wij hebben een kat....
.....de zoete wraak van onze kinderen..... :)

Ik ben opgegroeid met honden en cavia’s, totdat mijn moeder er allergisch voor werd.
Daarna werden het woestijnratjes (dat kon wel) en een schildpad (geen haren).
Dat was in de 70 van de vorige eeuw, lang geleden dus.

Ik hou van honden, mijn vrouw van katten.
Daarom hadden we geen grotere huisdieren; mijn vrouw vindt het huis te klein voor een hond, ik had beloofd een kat te verzuipen in de vijver.
Een aantal jaren terug is de vijver gedempt.....
....later waren wij 25 jaar getrouwd. :lol:

Nu wil het toeval dat we mijn schoonouders toen zij 25 jaar getrouwd waren, een kat hebben gegeven met de welluidende naam Franz Josef Strauss.
Zij hielden ook niet echt van dieren, maar ach, je gaat je er toch aan hechten.
Het beestje is oud geworden.

Vandaar de zoete wraak.
Ze vonden het wel spannend of ik niet alsnog weer een vijver ging aanleggen. :mrgreen:
Maar ach, je gaat je er toch aan hechten
Hij heet natuurlijk Franz Josef Strauss II, naar omstandigheden aangevuld met passende andere namen (Timmermans, Thierry, enz.).
Hij heeft meer bijnamen dan wij allemaal bij elkaar. :roll:
We hebben hem nu 6 jaar en we zijn beste maatjes.

Franz heeft zelfs zijn eigen Instagram account, maar daarop is hij niet zo erg actief. :!:
Gr, Guido

La Pavoni Professional, Moccamaster, Bialetti Moka Express, Chemex, AeroPress, Kinu M47, Eureka Atom 60

13
Mijn vrouw is een 'kattenmens', ik dus een hondenmens. We zijn begonnen met een rode kater uit Alkmaar, dat was in 1989 of zoiets. Kater en ik waren beste maatjes, hij ging zelfs mee een rondje lopen als ik in de avond een straatje om ging. Een paar jaar later kwam de tweede, een poes. Tot het moment dat mijn vrouw vanuit huis ging werken. Toen kwam ze met het voorstel maar eens een hond te gaan uitzoeken. Dat werd een Stabij, de reden was dat haar buren van vroeger Stabij-tjes hadden gefokt en zij er min of meer mee bekend was,dat maakte het aanvaarden een stuk makkelijker. En de Stabijs zijn dus gebleven, nu al weer meer dan 20 jaar.
Machine voor mijn vrouw: QuickMill 3000. Werkruimte: Rancilio Silvia PdG V2 en La Pavoni Europiccola.
Molen: Mini Mazzer & Mazzer Major.

14
Hier is een foto van Franz.
Een Europese korthaar, het vuilnisbakkenras onder de katten.

Heel af en toe vliegt er een vogeltje in z’n bek, voor de rest bestaat zijn dagbesteding uit slapen, soms een beetje stoer doen van achter het glas en wachten op eten.

Veel verder dan de achtertuin komt hij (denk ik) niet. 8-)

Gr, Guido

La Pavoni Professional, Moccamaster, Bialetti Moka Express, Chemex, AeroPress, Kinu M47, Eureka Atom 60

17
Dirk Jan schreef: zo 23 mei 2021, 18:31 Statig bijna.
Wat wil je met zo'n naam....
Ik ben ook meer van de honden, maar heb er gewoon geen tijd voor. Ik had vroeger een vriendin met twee katten. Toen ik haar leerde kennen was ze meteen duidelijk; als de katten je niet mogen, ga je de deur uit.
Maar al snel gingen de katten bij mij liggen in plaats van bij haar. Dat hielp denk ik ook niet voor de relatie :D .
Thuis: Londinium 1P * Weber Key
Vakantie: Flair 58 * Weber HG-1
Werk: Aeropress * Commandante C40

18
Ook ik ben opgegroeid met honden. Maar omdat ik te veel weg was heb ik er zelf niet een genomen. Wie weet in de toekomst nog eens. Sinds mijn studententijd heb ik wel katten gehad, twee samen. Die zijn beiden in de twintig geworden. Ik mis ze nog steeds.
Rocket Cellini Evoluzione V2, Eureka Mignon

20
Wat een leuk topic!

Vooral omdat wij over ongeveer 7 weken een pup krijgen. Ik ben opgegroeid met een poedel en later een kruising tussen een fox terriër en en ruigharige teckel. Daarna jaren lang geprobeerd een dwergpapegaai te laten blaffen en een konijn te laten apporteren. Wegens gebrek aan succes nu toch maar weer een hond!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk