Re: COMANDANTE elektrificeren

41
fransg schreef:
Keyser schreef: zo 25 jul 2021, 18:57 Zo.... Dat is een aardige prijs. Dus voor €500,-/€550 heb je of één electrische Comandante of twee handmatige. Ik denk dat ik dan liever handmatig draai.
Maar voor €250 kun je zelf niet in de werkplaats gaan staan en zo'n motortje bouwen.

Het is een afweging die ieder voor zichzelf kan maken, A zegt "niet duur, bespaart me dat ellendige gedraai", B zegt "zonde geld dan draai ik liever" en B en A roepen allebei "maar ze zijn op dus het is achterafpraten"
Dat denk ik ook. Die € 250 merk je eind van het jaar ook niet meer dat je dat uitgegeven hebt. Ik zelf heb geen handmolen, en hoewel het wel kek dingetje is, heb ik zoveel onbenul in mij dat ik totaal niet begrijp waarom je een handmolen elektriek zou willen maken . Een Etzmax, daarvan wordt een handmatige versie van gemaakt omdat klaarblijkelijk het met de hand malen voordelen heeft.

Afbeelding

42
gilleko B. schreef: ma 26 jul 2021, 20:41dat ik totaal niet begrijp waarom je een handmolen elektriek zou willen maken .
Mijn eigen ervaring leerde mij dat handmalen mij tegen gaat staan en dat ik zelf opgevement geen extra kopje espresso maak om van het handmalen af te zijn. Dat is tulek niet de bedoeling dus heb ik alleen nog maar elektrische malers.
gilleko B. schreef: ma 26 jul 2021, 20:41Een Etzmax, daarvan wordt een handmatige versie van gemaakt omdat klaarblijkelijk het met de hand malen voordelen heeft.
Volgens mij doet hij dat puur voor de lol.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

44
fransg schreef:
gilleko B. schreef: ma 26 jul 2021, 20:41dat ik totaal niet begrijp waarom je een handmolen elektriek zou willen maken .
Mijn eigen ervaring leerde mij dat handmalen mij tegen gaat staan en dat ik zelf opgevement geen extra kopje espresso maak om van het handmalen af te zijn. Dat is tulek niet de bedoeling dus heb ik alleen nog maar elektrische malers.
gilleko B. schreef: ma 26 jul 2021, 20:41Een Etzmax, daarvan wordt een handmatige versie van gemaakt omdat klaarblijkelijk het met de hand malen voordelen heeft.
Volgens mij doet hij dat puur voor de lol.
Basis voor mijn uitspraak vloeit mede voort uit onbenul
Afbeelding
. Christiaan Etzinger heeft minder humor dan meneer Tije
Afbeelding
.

Afbeelding

46
gilleko B. schreef:
bobbee schreef:Er is een wereld van verschil tussen handmalen voor espresso of voor filterkoffie!

Vergelijk het met scheppen in het zand op het strand of in de klei bij de boer.
Zo'n commandante lijkt mij nog eens wat voor mijn moccamaster. Verdiepen in poor-overs kost mij te veel tijd.

Afbeelding
Wat gebruik je nu daarvoor? Ja misschien is de comandante een lekkere Upgrade! Zou in jouw geval toch eerder voor de etzmax gaan, die lang gekoesterde droom moet vervuld worden. Uitstel verhoogt verlangen maar te lang resulteert in een anti climax.
Afbeelding
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

48
bobbee schreef:
gilleko B. schreef:
bobbee schreef:Er is een wereld van verschil tussen handmalen voor espresso of voor filterkoffie!

Vergelijk het met scheppen in het zand op het strand of in de klei bij de boer.
Zo'n commandante lijkt mij nog eens wat voor mijn moccamaster. Verdiepen in poor-overs kost mij te veel tijd.

Afbeelding
Wat gebruik je nu daarvoor? Ja misschien is de comandante een lekkere Upgrade! Zou in jouw geval toch eerder voor de etzmax gaan, die lang gekoesterde droom moet vervuld worden. Uitstel verhoogt verlangen maar te lang resulteert in een anti climax.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ben er mee bezig
Afbeelding

Afbeelding

49
bobbee schreef: di 27 jul 2021, 07:31 Heb wat filmpjes gekeken. Ik vind de motordante niet overtuigend genoeg voor wat het is en laat het gaan.
Welke video's bijvoorbeeld?

Ik zag deze en daar lijkt het motortje bij elke boon wel even moeite te hebben:

LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino