Na het bekijken van deze review die onlangs werd geupload door Whole Latte Love, heb ik een vreemde nasmaak...
https://www.youtube.com/watch?v=EKxysp3jj7E&t=3s
Ik zit nu in mijn hoofd met de vraag, heb ik dan toch wel de juiste keuze gemaakt? Je geeft € 2k uit en dan krijg je zoiets op je boterham
De Bianca biedt meer dan een Profitec Pro 600 met zijn flow control en rotary pomp, voor mij was dit het grootste argument om voor de Bianca te gaan. De Profitec Pro 700 met flow control kost +/- € 700 meer en dat is dan zonder de extra accessoires (bottemless portafilter, IMS filter baskets, degelijke tamper,..)
Na het zien van het filmpje en het lezen van de comments blijf ik erbij dat ik de juiste keuze gemaakt heb. Ja ik ben mij bewust over de bouwkwaliteit bij Profitec, maar dit wil niet zeggen dat de Bianca een slechte bouwkwaliteit heeft zoals WLL wil laten doorschijnen.
Ik hoop nooit zelf de Bianca te moeten openen, daarom de keuze om bij een lokale dealer te gaan, dus de afwerking intern hoef ik mij niet onmiddellijk zorgen over te maken.
Het spiegelen van de Bianca tov Profitec... hoe verzin je zoiets?
Veel nadelen werden opgesomd, maar er zijn ook voordelen (houtafwerking, extra accessoires, kleinere voetafdruk, ...) maar die werden niet vermeld.
Wat er ook niet over gesproken werd: hoe smaakt de espresso...
Lelit Bianca V2 - Niche Zero - Moccamaster KBGT - Acaia Lunar - Fellow Stagg EKG - Timemore Sculptor 064