Re: Fiorenzato malers

13
Ik heb hem ook gezien vanmiddag en contact gezocht met de verkoper. Ze zegt mij 200 euro ervoor te willen krijgen, maar misschien kan er nog wat af. Als het goed is passen ook de 75mm mythos schijven hierin.
Het is geen stille maler, echt wel luidruchtig en mega groot! Retentie is je grootste upgrade en retentie heeft deze maler dus mocht je hem kopen dan zou ik ook het blow up systeem kopen van Eureka. Met een borsteltje krijg je bij de mazzer niet alles weg en bij deze eureka kom je er niet eens bij. Hij heeft standaard minder retentie dan de mazzer en bij espresso zal de retentie iets hoger zijn dan bij filtermaling.

Ik koop hem in ieder geval niet want past niet in mijn straatje. Misschien is het de maler voor jou.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

14
Dank weer voor de reacties. Ik heb de verkoper gisteren om 18:49 uur een bericht gestuurd met een aantal vragen. De info op Marktplaats vond ik wel erg summier, ik wilde meer specificaties. Maar nog geen reactie gehad. Wacht dat even af.
Overigens wordt er bij veel molens weinig info gegeven. Het wordt dan eerst een vraag en antwoord 'berichtenwisseling' voordat ik kan weten of de molen iets voor mij zou kunnen zijn.
Machine voor mijn vrouw: QuickMill 3000. Werkruimte: Rancilio Silvia PdG V2 en La Pavoni Europiccola.
Molen: Mini Mazzer & Mazzer Major.

Re: gespot

15
Ga er maar vanuit dat deze verkoper zelf niets weet, deze maler is of opgekocht of gebruikt in haar eigen winkel omdat ze de molen van een leverancier heeft gehad of snel aangeschaft op advies van een verkoper zonder zelf research te hebben gedaan.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

16
Even ongevraagd voor mij uitsprekend. Het is niet een molen die vooraan mijn lijstje zou staan als privégebruiker. Hij is ontworpen als bulk molen. Dat brengt toch beperkingen voor een dagelijks privégebruik met zich mee. Als hij kneitergoed, zgan en goedkoop is zou dat mogelijk reden kunnen zijn voor mij om deze aan te schaffen.

17
Bobbee en gilleko B, dank weer voor de reacties. Maar ik denk niet dat we aan het onderhandelen toekomen. Door te onderzoeken wat ik niet ken vergaar ik kennis. Van deze molen had ik nog nooit gehoord, dus stel ik vragen. Ik heb nu nog geen antwoord, maar wel reacties op dit forum dus ik weet nu iets meer. Ze geven ook geen duidelijke specificaties over de molen in de advertentie en ik begin te denken dat het dan mensen zijn die geen kennis hebben van wat ze te koop aanbieden. Misschien hopen ze zo net iets meer te vangen dan als ze de molen inruilen bij hun leverancier, om maar een mogelijkheid te noemen.
Machine voor mijn vrouw: QuickMill 3000. Werkruimte: Rancilio Silvia PdG V2 en La Pavoni Europiccola.

19
jorgen83 schreef: vr 27 aug 2021, 11:41 Dirk Jan, je kunt volgens mij de Mazzer Mini aanpassen om Super Jolly burrs te nemen. Dat zou je ook uit kunnen zoeken. Aangezien de SJ SSP burrs neemt, kun je die dan dus ook gebruiken.
In juni hoorde ik dat dat alleen bij een bepaald model kan en niet bij die van mij. Ik reageerde toen op een aanbod van Pti, die had schijven wat hij 'Jolly schijven' noemde. Zal dat draadje eens opzoeken. Maar bedankt voor het meedenken!