Re: COVID-19 & de koffiewereld

852
Ik zou zelf een ietsje metalliek geen groot probleem vinden.
Staalpillen.
In onze hoog geïndustrialiseerde samenleving zijn voortdurend checks en indien nodig recalls.
Wie reeds van plan was geen prik te halen hoeft er al helemaal niet van te schrikken toch?
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

854
bobbee schreef: zo 29 aug 2021, 20:14Waarom niet?
Als ik hoor dat een partij jam voor Japan niet helemaal goed was, en werd teruggeroepen, is dat boeiend maar niet heel interessant voor mij.

Laatst was op het journaal dat er iets in sesamzaad uit India zat dat niet mocht, en dat de boel werd teruggehaald, interessant maar vooral als ik véél sesamzaad verwerk of opeet.

Als ik helemaal niet van plan was sesamzaad of sesampasta te eten, dan is het gewoon een van die dingen die je weleens leest.

Wanneer er over de gehele wereld op vele plekken vele honderden of zelfs honderden miljoenen doses ergens van worden gemaakt, kun je er donder op zeggen dat er ergens een keer iets aanbrandt, of overkoookt, en dat men daar een poosje later lucht van krijgt en het boeltje weer terugroept.

Mijn wagen was net wegens een terugroep-actie even naar de garage, iets in de programmering van de besturing zat niet lekker waardoor in uitzonderlijke gevallen er iets niet goed zou kunnen gaan.

Die dingen komen voor.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

855
bobbee schreef: za 28 aug 2021, 08:09
Marcje schreef:De oplossing... koffie drinken!

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC8196824/
Ik had hem hierboven ergens iets terug ook gedeeld. Ik was ook helemaal door het dolle maar zie een hoor het nieuws hierover nog maar weinig terug, te weinig.
Afbeelding
Ik heb ook baat bij koffie als ik per ongeluk iets erg waar ik allergisch voor ben (bijvoorbeeld appel of hazelnoot) en het benauwd krijg. Een shot espresso helpt dan.
Bezzera Strega (PSM) | Cafelat Robot | Eureka XL | Kinu M47 Phoenix | Cormorant CR 600

857
fransg schreef:
bobbee schreef: zo 29 aug 2021, 20:14Waarom niet?
Laatst was op het journaal dat er iets in sesamzaad uit India zat dat niet mocht, en dat de boel werd teruggehaald, interessant maar vooral als ik véél sesamzaad verwerk of opeet.

Als ik helemaal niet van plan was sesamzaad of sesampasta te eten, dan is het gewoon een van die dingen die je weleens leest..

Die dingen komen voor.
Hoe verzin je het.
Afbeelding

Ik snap het Frans, het is moeilijk te accepteren. We zitten allemaal in hetzelfde schuitje.
Afbeelding
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

859
Nou kan ik wel weer reageren maar ik laat het maar.

Enige wat ik wil toevoegen is dat ik geen angst heb voor de injectie en dat daarop mijn keus ook niet berust. Alleen al hoe dat wordt gesuggereerd in bovenstaand stuk zegt al genoeg vanuit welke visie het is geschreven.

Het stukje van Francis Bacon linksboven is trouwens best tegenstrijdig met wat er geschreven staat.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

860
bobbee schreef: ma 30 aug 2021, 10:46dat ik geen angst heb voor de injectie en dat daarop mijn keus ook niet berust. Alleen al hoe dat wordt gesuggereerd in bovenstaand stuk
De journalist kent jou niet dus hij heeft het in elk geval niet zo bedoeld.

Ik vind dat "de mensen" die geen prik nemen verkeerd bezig zijn MAAR intussen begrijp ik héél goed de verschillende vrienden en geliefden die ik persoonlijk ken die de prik niet nemen.

Daar zit iets tegenstrijdigs in maar daar kan ik kennelijk goed mee leven.