Newbie schreef:Met de compak K3 erbij is dit volgens mij wel een mooi (beginners) setje
nou, dat is een aardig understatement hoor...hier kun je jaren mee vooruit
wellicht is bestellen via casabarista.nl een optie: iets duurder dan koffiewarenhuis, maar wel prima service, eigen technische dienst en een gratis pick & return service tijdens de garantie periode voor het geval er iets mis is...en je kunt de groepdruk en pressostaat vast wel door ze laten afstellen (groepdruk staat vaak op 12 bar of soms nog hoger afgesteld, terwijl de meeste mensen voorkeur geven aan pakweg 9,5 bar...)
...en ik zou er een 2-gast stoomtip bij regelen, zit volgens mij een 4-gats standaard bij en dat is te veel van het goed tenzij je erg grote hoeveelheden melk op wilt schuimen!
weet wel dat je op de Bezzera kop
volgens mij niet standaard een Eric's digitale thermometer kan schroeven waarmee je handig kan flushen naar je target temperatuur...dat kan wel met een E61!
voor wat betreft de compak K3: let op dat je de juiste besteld...te koop als touch of als puls...de touch heeft 2 timerfuncties en een continu malen stand...de puls maalt zo lang je de maler activeert en dus geen timer!
succes en veel plezier!

Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs