Re: Weber Key

111
We gaan nu wel wat off-topic maar ik ga ook even schuldig zijn. Gisteren mijn dealer gezien voor het onderhoud van mijn lever en tijdens het babbelen was hij vol lof over de Bentwood vertical 63 die hij nu ook verkoopt. Ik kende dat merk niet echt, kennelijk Zwitsers. Op home-barista heb ik een levendige discussie gevondendie niet echt eenduidig was.

113
De B. Cormorant schreef: vr 27 aug 2021, 20:59 We gaan nu wel wat off-topic maar ik ga ook even schuldig zijn. Gisteren mijn dealer gezien voor het onderhoud van mijn lever en tijdens het babbelen was hij vol lof over de Bentwood vertical 63 die hij nu ook verkoopt. Ik kende dat merk niet echt, kennelijk Zwitsers. Op home-barista heb ik een levendige discussie gevondendie niet echt eenduidig was.
Ook nog nooit van gehoord, maar zo te zien een van de gevolgen van de EK43 hausse -- al die concurrenten die vergaderden van "kunnen wij niet ook zoiets maken?"

Op 23s zie je het portafilter zo wegglijden door het trillen: https://youtu.be/r1OUXzMCq_0?t=23
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

114
ErikW schreef: vr 27 aug 2021, 21:01 We kunnen ook gaan kwartetten!
Kies 4 malers elk.
Er is heerlijk veel meer keuze dan zo'n 10 jaar terug. Best mogelijk dat we nu de beste jaren meemaken en dat het vanaf nu steeds wat minder wordt als verschillende fabrikanten merken dat het moeilijk is een incidentele succesvolle lancering uit te breiden naar een complete lijn die vele jaren lang mee kan doen.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

115
fransg schreef:
De B. Cormorant schreef: vr 27 aug 2021, 20:59 We gaan nu wel wat off-topic maar ik ga ook even schuldig zijn. Gisteren mijn dealer gezien voor het onderhoud van mijn lever en tijdens het babbelen was hij vol lof over de Bentwood vertical 63 die hij nu ook verkoopt. Ik kende dat merk niet echt, kennelijk Zwitsers. Op home-barista heb ik een levendige discussie gevondendie niet echt eenduidig was.
Ook nog nooit van gehoord, maar zo te zien een van de gevolgen van de EK43 hausse -- al die concurrenten die vergaderden van "kunnen wij niet ook zoiets maken?"

Op 23s zie je het portafilter zo wegglijden door het trillen: https://youtu.be/r1OUXzMCq_0?t=23
Grappig, minder grappig is de prijs

116
Ja ik.heb er 3 maar de Mazzer heb ik weggegeven en die moet nog worden afgehaald. Als hij daar nog langer over doet dan hou ik um zelf. Staat boven ongebruikt op de Lundia planken temidden van mijn L.P.'s
Daarnaast de andere 2 waarbij die Etzmax mij iedere dag weer vrolijk maakt. Ik kan dus nog niet mee kwartetten.
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

119
De B. Cormorant schreef:Huh, men krijgt iets gratis maar men haalt niet af? In Nederland? Dat kan niet!

Sorry, Belgisch mopje
Afbeelding
Zijn Belgen heel anders daarin?
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

120
In het lijstje met vooroordelen over volkeren zijn Nederlanders zuiniger.
Ik heb vandaag al mogen uitleggen wat de vooroordelen zijn over Scandinaviërs bij ons aan een Zweedse
Ik doe het mezelf gelijk aan vandaag

Maar in bovenstaand geval met de malers zou het me verbazen dat we anders zijn