Re: COVID-19 & de koffiewereld

1041
gilleko B. schreef:De laatste beschouwingen in overweging nemende, onderschat het overheidsbelang niet bij extra registratie, drempel genomen legitimerend oiv beheersing van corona (met een akelige vorm van dwang) waarbij de grondslagen tot het nemen van maatregelen nog vaker wijzigen dan ik van kleur.. Welnu binnenkort weer een stapje verder en dan weer. Zorgwekkende ontwikkeling.

Afbeelding
Is er weer iets besloten? Ik heb het gemist denk ik.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

1042
Ik ben nog steeds nergens geweest waar men mijn QR code wilde zien. Ook in een chic restaurant aan zee laatst, niemand vroeg ernaar, niemand zag ik er een tonen of scannen.

Ik ben geheel voor een overheid die besluitvaardig is en knopen doorhakt en regels bedenkt, maar het blijft mensenwerk en veel mensen zijn uilskuikens.

Toennet luisterde ik naar een mooie aflevering van Radiolab

https://www.wnycstudios.org/podcasts/ra ... es/g-unfit

over hoe men in de USA altijd al zeer vooruitstrevend is geweest en dus ruim vóór de nazi's al actief bezig was met 'verbetering' van het menselijk ras, gedwongen sterilisatie van mensen die er wat anders uitzagen dan hetgeen als goed en juist en fijn werd gezien.

actueel want

https://nos.nl/artikel/2400024-rechter- ... -problemen

Klinkt als een goede zaak, een rechter die weloverwogen besluit om iemand gedwongen onvruchtbaar te houden en zo onwenselijke kinderen tegen te houden.

Echter, van de rechters die ik ben tegengekomen zou ik zeker de helft zo'n beslissing niet durven laten nemen en een ervan had volgens mij nooit geboren moeten worden.

Dus hoewel ik geheel voor wetgeving en rechterlijke macht ben: graag met en voor struikelende, falende mensen, dank u.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

1044
Wie heeft ervaring met de QR-code?
Ik ga toch overstag en wil de QR-code gaan gebruiken om een paar bijeenkomsten in een horeca te kunnen bezoeken. Vraag: dien je voor iedere bijeenkomst een nieuwe QR aan te maken? Met andere woorden, hoe lang blijft zo'n code geldig?
Machine voor mijn vrouw: QuickMill 3000. Werkruimte: Rancilio Silvia PdG V2 en La Pavoni Europiccola.
Molen: Mini Mazzer & Mazzer Major.

1045
Dirk Jan schreef:Wie heeft ervaring met de QR-code?
Ik ga toch overstag en wil de QR-code gaan gebruiken om een paar bijeenkomsten in een horeca te kunnen bezoeken. Vraag: dien je voor iedere bijeenkomst een nieuwe QR aan te maken? Met andere woorden, hoe lang blijft zo'n code geldig?
Tot je een 3e vaccinatie moet nemen waarschijnlijk.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

1046
Goeie vraag: in ieder geval 24 uur geldig voor een test en zolang je vaccinatie werkzaam is. Hoe lang dat is weet volgens mij niemand. Waarschijnlijk wel langer dan een frikadel in de mond blijft hangen. Dus volgend jaar verwacht ik weer een vaccinatie ronde, en gelet op de toenemende beperking qua bewegingsvrijheid kan je alsdan misschien nog net de deur uit om wederom een prik te halen. Nederland vindt het allemaal goed en prachtig, VVD schijnt schijnt stemmen erbij te hebben.

1047
Je code blijft gewoon geldig. Die veranderd verder niet.
Mocht je een 3e vaccinatie krijgen, dan kun je die "ophalen" in de app en genereert die een nieuwe QR code.

Een Nederlandse controleur ziet niet meer dan: de eerste letter van je voornaam, de eerste letter van je achternaam,
je geboortedag en geboortemaand.

Internationaal kunnen ze meer zien waaronder de vaccinatie datum.

Bij testen zul je voor elke test een nieuwe QR code moeten genereren. De oude vervalt vanzelf in de app. Maar het dan gewoon het testresultaat ophalen in de app en je hebt een nieuwe QR. Hoe makkelijk dat gaat wisselt geloof ik met waar je getest bent.
Laatst gewijzigd door manduca op ma 04 okt 2021, 18:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Thuis: Londinium 1P * Weber Key
Vakantie: Flair 58 * Weber HG-1
Werk: Aeropress * Commandante C40

1048
fransg schreef:
bobbee schreef: zo 03 okt 2021, 21:45Het is best rigoureus, jouw stap om social media te verbannen. Is er iets gebeurt?
Er is niet speciaal een aanleiding, wel dat ik over het algemeen me een poos geleden realiseerde dat het voor mij prettiger is om relatief onbekend te zijn.

Een leuk item van Bill Maher dit weekeinde ging ook over het Instagrammen. Even opzoeken:

Frans. Wat is dit voor een timing van jou! Ik zou bijna denken dat jij hierachter zit.

https://www.at5.nl/artikelen/211287/gro ... ebook-plat

1049
Oh ja, je hoeft je QR code niet laten zijn aan BOA of agent. Je pleegt geen strafbaar feit. De horec-aondernemer.mag jouw gegevens niet bewaren. Laatstgenoemde is alleen de lul als een BOA of agent constateert als de desbetreffende horecaondernemer het niet vraagt met een scan aan een klant. Privacy, dus nog geen Ausweis gehalte, maar wat nog niet is kan komen.

1050
Dirk Jan schreef: ma 04 okt 2021, 18:29 dien je voor iedere bijeenkomst een nieuwe QR aan te maken? Met andere woorden, hoe lang blijft zo'n code geldig?
Ik kon de QR code op mijn telefoon halen na de tweede prik. De code blijft geldig tot er andere regels komen.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino