Re: COVID-19 & de koffiewereld

1061
bobbee schreef: wo 06 okt 2021, 12:20 En niemand vindt het een probleem dat je een QR code krijgt omdat jij je hebt laten injecteren en anders geen toegang meer krijgt tot bepaalde dingen die voorheen wel voor iedereen toegankelijk waren?
Ja, dat vind ik wel een probleem, maar in het hier en nu kies ik ervoor die QR-code wel te gebruiken, mijn business moet ook doorgaan.
Machine voor mijn vrouw: QuickMill 3000. Werkruimte: Rancilio Silvia PdG V2 en La Pavoni Europiccola.
Molen: Mini Mazzer & Mazzer Major.

1062
bobbee schreef:En niemand vindt het een probleem dat je een QR code krijgt omdat jij je hebt laten injecteren en anders geen toegang meer krijgt tot bepaalde dingen die voorheen wel voor iedereen toegankelijk waren?
Dat was een jaar geleden een complotterig idee van de zotte en nu is het OK en acceptabel?

Ik begrijp dat niet. Sorry.

Maar ik laat het los. Ga er niet meer op in want het lijkt niets uit te maken en iedereen doet maar met zijn QR code. Op naar de toekomst hoe die dan ook moge uitpakken.
Afbeelding
Zo is het helaas, heldere analyse Bobbee!

Afbeelding

1068
Ik heb overigens van de week voor het eerst mijn QR code kunnen laten zien. Eerder was er nog nooit naar gevraagd, ook niet in restaurants. Fijn er eens iets mee te kunnen en hij werkte ook nog.

Mijn vriendin en ik gingen naar de James Bond in Tuschinski. Buiten stond een vriendelijke man die de corona-QR checkte, binnen stond een aardig meisje die de QR code / plaatsbewijzen scande.

Geen zwavel geroken ook. Het waaide denk ik te hard om zo'n wolk een beetje massief te houden over grote afstand.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

1069
Als een gevaccineerd persoon zich laat testen en je bent besmettelijk en hebt volgens de test covid blijft je QR code groen. Fijn dat hij het zo goed blijft doen ook al ben je zelf "stuk".
Dat er een zwavel wolk overdreef is een feit. Of je die nu ruikt of niet.

Iedereen moet vooral zelf zijn conclusies trekken. Ik wil graag objectief blijven maar ik verwacht dat niet van een ander ook al heb ik gelijk.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

1070
dat gevoel 'gelijk te hebben' herken ik! ;-)

er is hoe dan ook alle reden tot vrolijkheid, goed dat we dat blijven zien.

aanvankelijk leek het erop dat de hele corona-affaire voorbij was en dat we in het staartje alleen nog konden kibbelen over iets abstracts als een QR code (heb je 'm wel of niet, of is Linux beter) maar nu 'de cijfers' weer oplopen en operaties worden uitgesteld omdat mensen met covid de IC bezet houden, kunnen we alsnog even testen of we echt hebben geleerd van al dat eerder gedoe en de verworven lichtvoetigheid kunnen houden.

ik heb gelukkig nog mondkapjes bewaard en mijn elektrische mondkapje heb ik nog maar heel weinig gebruikt dus die kan nog lang mee. Deze blaast mijn adem fluks weg zodat ik geen oude natte zuchten terug inadem.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino