Re: Mazzer Omega handmaler

11
gilleko B. schreef:
fransg schreef:
gilleko B. schreef: ma 01 nov 2021, 12:52 Dit vraagt om een uitgebreide test. Iedere keer dak denk, ik koop er 1, dan ineens weer een nieuw model, en dan denk welnu, eventjes.wachten dan maar.
Bij malers heb ik weleens gedacht, nu heb ik het nieuwste van het nieuwste dus hierna komt niks meer, en een jaar later...

Ik focus me nu maar op genieten van de espresso en verlang minder naar nieuwe hardware.
Helemaal mee eens! Ik heb mijn R58 bijgesteld en herontdekt,.dus die hardware blijft nog wel even staan. Maar ik heb die mocca master nog staan en wil daarvoor nog eens een handmaler voor grove maling. En, als ik weer eens op vakantie ga, ik een kleine handmaler makkelijk kan meenemen.

Afbeelding
Wat heb je bijgesteld aan de R58, Gilleko?
Rocket Cellini Evoluzione V2, Eureka Mignon

12
Joste schreef:
gilleko B. schreef:
fransg schreef:
Bij malers heb ik weleens gedacht, nu heb ik het nieuwste van het nieuwste dus hierna komt niks meer, en een jaar later...

Ik focus me nu maar op genieten van de espresso en verlang minder naar nieuwe hardware.
Helemaal mee eens! Ik heb mijn R58 bijgesteld en herontdekt,.dus die hardware blijft nog wel even staan. Maar ik heb die mocca master nog staan en wil daarvoor nog eens een handmaler voor grove maling. En, als ik weer eens op vakantie ga, ik een kleine handmaler makkelijk kan meenemen.

Afbeelding
Wat heb je bijgesteld aan de R58, Gilleko?
Mijn stoom- en heetwater pijp. Voordat ik het filmpje van Frans had gezien, heb ik dat gedaan. Die ventielen zijn wel anders als de Rocket Giottto etc. Maar schoongemaakt en gesmeerd en gekeken of de o-rings etc. moesten worden vervangen. Waren goed. Beiden werken nu beter.

Afbeelding

16
Joste schreef:Klinkt goed Gilleko. Ik dacht eerst dat je met de druk en temperatuur in de weer was geweest. Maar dit soort aanpassingen kunnen ook heel prettig zijn.
Met de temperatuur speel ik wel. Vwb stomen gebruik ik de maximale toegestane druk van 1.5 bar. De zet ketel wijzig ik de temperatuur al naar gelang de soort koffie.

Afbeelding

18
Joste schreef:Met die temperatuur moet ik ook eens wat meer gaan spelen. Dat is met de r58 eenvoudig te doen. Ik vergeet het nog wel eens
Waarbij ik aanteken dat van heet naar heter makkelijker gaat dan van heet naar minder heet. Die PID controls zijn wel fijn. Zou het niet meer willen missen.

Afbeelding