fransg schreef: vr 12 nov 2021, 20:54
Ik ben het er niet mee eens en ook niet mee oneens. Ik ben niet overtuigd door het gewichtige gezwam van de heren die kennelijk niet opgewassen zijn tegen hun taak. En ik zou, als ik werd uitgenodigd in plaats van hen daar voor de microfoon te treden, eerlijk gezegd ook niet weten welke maatregelen ik af zou kondigen. Ik zou ferm willen zijn, wijzen op de toenemende druk in de reeds oververmoeide zorg die opslag krijgt, en ik zou iets willen zeggen waardoor mensen roepen dát is nu wat we willen, en dan liefst dat het nog hielp ook.
Als ik zou zeggen "mensen, kijk gewoon allemaal een beetje uit, neem je verantwoordelijkheid en als je ziek wordt reken dan niet op een plekje in het ziekenhuis" dan zou eerst iedereen denken wat leuk, en daarna zouden mensen die een familielid hebben verloren wegens geen plek in het ziekenhuis voor mijn huis staan met de foto van hun overleden geliefde op een groot bord, en mij uit de slaap houden omdat ze dan ineens vinden dat toch iemand de schuld moet krijgen en vooral zijzelf niet.
Kortom, lastige kwestie.
De vraag of je principieel voor- of tegen 2G bent is niet lastig, integendeel.
En staat ook 100% los van de vraag of je wel of niet voor vaccinatie kiest.
En ik kan en wil niet voor jou spreken, maar voor veel mensen is het het enige lastige aan het veroordelen van dit beleid, het feit dat 'de tegenstanders' dit al tijden hebben voorspeld. En dat die daarmee gelijk hebben gekrgen.
Dus liever wegkijken en hopen dat het overwaait, dan moeten toegeven dat 2G gewoon fout is, 'die en die' toch gelijk hadden.
Nogmaals, ik zeg niet dat het bij jou zo is, maar ik heb hier levende discussies over in de vriendenkring, en niemand heeft dit wat mij betreft op basis van inhoudelijke argumenten kunnen verdedigen. Als er goede argumenten zouden zijn, noem (en onderbouw) ze, dan ben ik de eerste die het steunt.
Ik hou erover op nu

dus...