Re: COVID-19 & de koffiewereld

1431
Ik snap werkelijk niet dat mensen zich bewust laten besmetten. Prima dat je je niet laat vaccineren, en ik hoop ook oprecht dat die plicht er nooit gaat komen. Maar opzettelijk het risico gaan lopen om in een ziekenhuis terecht te gaan komen en daarmee anderen hun zorg te ontzeggen vind ik ronduit onbeschoft en onmenselijk. Mijn vriendin ligt momenteel ziek thuis met nierstenen die normaliter operatief verwijderd zouden worden, maar nu dus even niet door de overbelasting van de zieknhuizen. Los van de pijn is dit nog een relatief onschuldige aandoening, maar ik hoor ook al van mensen met tumoren die naar huis worden gestuurd omdat hun probleem minder 'accuut' is dan iemand die met ademnood op de IC belandt. Men zegt dat er nog geen sprake is van code zwart. Nou, volgens mij is die er wel degelijk. :x
ECM Synchronika - Mahlkönig K30 Vario - Kaleido Sniper M6

1432
bobbee schreef: zo 05 dec 2021, 09:54 Zou je dat van die gootsteen ontstopper kunnen navragen?
Ik heb niet gevraagd op welk middel ze doelde, want als iemand erop rekent dat ik zeg "oh ja? welk medicijn bedoel je?" dan vraag ik het expres niet maar het zal wel het middel tegen algen in je tropisch aquarium zijn of het middel tegen wormen bij hollands warmbloed manegepaarden.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

1433
Marc O. schreef: zo 05 dec 2021, 10:19Mijn vriendin ligt momenteel ziek thuis met nierstenen die normaliter operatief verwijderd zouden worden, maar nu dus even niet door de overbelasting van de zieknhuizen.
De mensen die die plekken innemen vinden weer dat het hun schuld niet is dat "de regering" tien jaar geleden extra intensieve opleidingsplaatsen had moeten betalen voor IC verpleegkundigen en die zodanig belonen dat ze geen ander werk gingen doen...
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

1434
Marc O. schreef:Ik snap werkelijk niet dat mensen zich bewust laten besmetten. Prima dat je je niet laat vaccineren, en ik hoop ook oprecht dat die plicht er nooit gaat komen. Maar opzettelijk het risico gaan lopen om in een ziekenhuis terecht te gaan komen en daarmee anderen hun zorg te ontzeggen vind ik ronduit onbeschoft en onmenselijk. Mijn vriendin ligt momenteel ziek thuis met nierstenen die normaliter operatief verwijderd zouden worden, maar nu dus even niet door de overbelasting van de zieknhuizen. Los van de pijn is dit nog een relatief onschuldige aandoening, maar ik hoor ook al van mensen met tumoren die naar huis worden gestuurd omdat hun probleem minder 'accuut' is dan iemand die met ademnood op de IC belandt. Men zegt dat er nog geen sprake is van code zwart. Nou, volgens mij is die er wel degelijk. :x
Dit is maar 1 persoon nu hier en zullen er maar een paar zijn net zoals de beredenering van mensen die een hartinfarct krijgen na de vaccinatie. Dat zijn ook uitzonderingen. Het is niet zo handig daar de focus op te leggen en dan het risico iedereen over 1 kant te scheren die geen vaccin neemt.
Maar belangrijker nog, besef je wel dat dit soort acties een direct gevolg zijn van de QR code die mensen uitsluit. Doordat ze zich laten besmetten hopen ze weer dingen te mogen doen. Raar maar waar.
Vaccinatie dwang /plicht kan alleen als het vaccin 100% zeker werkt en dat doet het niet per definitie. Personen in ziekenhuis zijn die met onderliggend lijden en op leeftijd bijvoorbeeld. Zelfde als vorig jaar toen vaccin er niet was. Vandaar ook dat er boosters nodig zijn en het idee dat die werken.
Ik heb nog geduld tot er wat beters komt.
In ieder geval fijn als je veiligheid voelt door het vaccin.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

1435
fransg schreef:
Marc O. schreef: zo 05 dec 2021, 10:19Mijn vriendin ligt momenteel ziek thuis met nierstenen die normaliter operatief verwijderd zouden worden, maar nu dus even niet door de overbelasting van de zieknhuizen.
De mensen die die plekken innemen vinden weer dat het hun schuld niet is dat "de regering" tien jaar geleden extra intensieve opleidingsplaatsen had moeten betalen voor IC verpleegkundigen en die zodanig belonen dat ze geen ander werk gingen doen...
Als je ziek bent en zorg nodig hebt neem je geen plek in. Dan heb je zorg nodig, als er zoveel kennis was van de reden waarom iemand zorg nodig heeft dan lag er niemand daar in het ziekenhuis.

Niersteen bijvoorbeeld kan een euvel van onze westerse levenstijl zijn. Een regelrecht gevolg van teveel vlees en zout. Maar kan ook iets anders zijn. Er is geen kennis die dat exact kan uitsluiten.

De 1 komt wel in het ziekenhuis en de ander niet.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

1436
bobbee schreef: zo 05 dec 2021, 11:04 Het is niet zo handig daar de focus op te leggen en dan het risico iedereen over 1 kant te scheren die geen vaccin neemt.
"Niet zo handig om hier de focus op te leggen"... pardon? Dus we moeten maar gewoon accepteren dat dit soort mafkezen hun gang gaan en mogen daar vooral geen mening over hebben of er iets over zeggen? Bovendien scheer ik niet iedereen over 1 kam. Als iemand dat wel zo leest dan is dat toch echt diens eigen probleem.

bobbee schreef: zo 05 dec 2021, 11:04 Maar belangrijker nog, besef je wel dat dit soort acties een direct gevolg zijn van de QR code die mensen uitsluit.
Nee, dit soort acties zijn het gevolg van asociaal egoïstisch tokkie-gedrag van mensen die zich niet willen aanpassen aan de omstandigheden en hun eigen denkbeelden als heilig zien. Dan heb ik het wederom niet over 'alle gevaccineerden', dus zeg niet dat ik iedereen over 1 kam scheer. Voor de duidelijkheid: Ik heb het over mensen die zich bewust laten besmetten en dus bewust het risico nemen om in het ziekenhuis terecht te komen.

1437
bobbee schreef: zo 05 dec 2021, 11:08 Niersteen bijvoorbeeld kan een euvel van onze westerse levenstijl zijn. Een regelrecht gevolg van teveel vlees en zout. Maar kan ook iets anders zijn. Er is geen kennis die dat exact kan uitsluiten.
Oh, dus je suggereert dat het misschien haar eigen schuld is dat ze die nierstenen heeft? Ben je nu zelf niet iedereen (met nierstenen) over 1 kan aan het scheren?

1438

Marc O. schreef:
bobbee schreef: zo 05 dec 2021, 11:08 Niersteen bijvoorbeeld kan een euvel van onze westerse levenstijl zijn. Een regelrecht gevolg van teveel vlees en zout. Maar kan ook iets anders zijn. Er is geen kennis die dat exact kan uitsluiten.
Oh, dus je suggereert dat het misschien haar eigen schuld is dat ze die nierstenen heeft? Ben je nu zelf niet iedereen (met nierstenen) over 1 kan aan het scheren?
Ja. Niersteen kan eigen schuld zijn door wat ik schrijf. Levensstijl, maar kan ook door medicatie komen of lang te weinig drinken. Dit is dus precies mijn punt, je weet niet waar het probleem is ontstaan en een persoon heeft hulp nodig. Lezen wat ik schrijf.

1439
fransg schreef: zo 05 dec 2021, 10:50
In de basis klopt dat ook wel hoor, maar pre-corona heeft dat nooit echt tot heel grote problemen geleid (los van het feit dat ook ik vind dat die mensen best beter beloond mogen worden). Het komt er dus op neer dat 85% van de mensen (die gevaccineerd zijn) maar moeten accepteren dat ze via hun belastingaanslag extra voor de zorg gaan betalen omdat 15% zich niet wil laten vaccineren en daarmee de helft van de IC bedden bezet. Ja die andere helft zijn mensen die dat vaccin wel hebben genomen maar spijtig genoeg dermate zwak zijn dat ze alsnog die zorg nodig hebben. Maar je kunt hen er niet op aanspreken dat ze niet alles gedaan hebben om dat te voorkomen (behalve dat ze misschien vrijwillig eerder aan ouderdom hadden moeten sterven ofzo?).

1440
Belangrijkste is denk ik elkaars standpunten te begrijpen en er vooral niet te boos over te worden. Die vriendin zou ik een wappie kunnen noemen maar ze is een dierbare vriendin, al meer dan 15 jaar dus dan kies ik ervoor mijn mening te hebben en de hare vrolijk daarnaast te aanvaarden.