Ik rust mijn kaas, zoals de Hollanders zeggen.
Die Italuanen zijn pas kerels: slaan het maalsel feilloos tegen de absoluut niet passende tamper aan hum molen. Spannen hun portafilter en zetten de meest verschrikkelijke espresso.(die eetlepels suiker zijn niet voor niets).
Ieder zijn prioriteit en zijn ritueel.
Verstuurd vanaf mijn SM-A525F met Tapatalk
Re: Maler zonder klonten
12Van espresso in menig italiaanse bar valt hier nog heel veel te leren!
Rocket Cellini Evoluzione V2, Eureka Mignon
13Nou nou....alleen als je het vergelijkt met de horeca hier in NL misschien als je dat met hier bedoelt.
Hier op ons forum onder de leden ligt de lat wel een stuk hoger dan in de gemiddelde Italiaanse espressobar!
Hier op ons forum onder de leden ligt de lat wel een stuk hoger dan in de gemiddelde Italiaanse espressobar!
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!
14Klopt, vergeleken met zelfs de betere horeca in NL.
15Joste schreef:Klopt, vergeleken met zelfs de betere horeca in NL.

Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!
16Tuurlijk! Ik zou niet durvenbobbee schreef:Joste schreef:Klopt, vergeleken met zelfs de betere horeca in NL.Ik moest natuurlijk wel even onze forumleden beschermen.

17Jij hoort daar natuurlijk ook bij!Joste schreef:Tuurlijk! Ik zou niet durvenbobbee schreef:Joste schreef:Klopt, vergeleken met zelfs de betere horeca in NL.Ik moest natuurlijk wel even onze forumleden beschermen.

18Ben het met je eens, maar het maalsel is wel erg goed en resulteert in goede espresso. Ik dacht trouwens dat dat vaker voorkwam, ook bij andere molens, als je heel.fijn maalt. Hoe het ook zij, een beetje roeren vooraf aan het tampen lost het op.HanR schreef:Helemaal geen onzin.
Het uitsluiten van onbekende variabelen is juist hoogst wetenschappelijk.
Dat roeren, dat is pas hilarisch. Je betaalt meer dan €1.000,- voor een molen en je moet na het malen nog ontklonteren. Ik zou zeggen : leer er mee leven, of stuur de molen terug!
@Gilleko B
Mijn oom heet helemaal geen Bob
Verstuurd vanaf mijn SM-A525F met Tapatalk