Excuus. Kijk anders de video van James Hoffmann over de HG2. Zelfde burrs als de Key, met vergelijking tussen Niche en HG2.Starred schreef: do 06 jan 2022, 12:35 Mijn vraag is hier niet conical vs flat.
Mijn vraag is wat voegt de zeer grote conical (83mm) van de Key aan extra’s toe tov de 63mm conical van de Niche?
Re: Option-O Lagom P64 vs Weber Key
22Niks.Mijn vraag is wat voegt de zeer grote conical (83mm) van de Key aan extra’s toe tov de 63mm conical van de Niche?
Sommige mensen menen 83 mm Robur lekkerder te vinden. Anderen juist de 63/68 mm Kony schijven.
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs
23Als dat zo is, dan kan ik toch veel beter voor de Lagom gaan?
Immers, met HU schijf kan ik de smaak van conische burrs redelijk goed benaderen, maar ik kan bij de Lagom als extra ook nog voor Unimodal schijven kiezen om op zoek te gaan naar hele specifieke smaken mocht ik dat ooit toch willen.
Of ga ik hier veel te kort door de bocht (zoals ik verwacht)? Haha
Immers, met HU schijf kan ik de smaak van conische burrs redelijk goed benaderen, maar ik kan bij de Lagom als extra ook nog voor Unimodal schijven kiezen om op zoek te gaan naar hele specifieke smaken mocht ik dat ooit toch willen.
Of ga ik hier veel te kort door de bocht (zoals ik verwacht)? Haha
24Er is niks mis met conisch. Ik proef weinig verschil tussen mijn Niche en XL.
Alleen als je denkt tzt light roast te willen gaan drinken en/of de maler ook voor filter zou willen inzetten dan heeft de Lagom de betere papieren. In het bijzonder met de MP burrs.
Gezien jouw smaakvoorkeur zijn beide malers feitelijk een overkill.
Alleen als je denkt tzt light roast te willen gaan drinken en/of de maler ook voor filter zou willen inzetten dan heeft de Lagom de betere papieren. In het bijzonder met de MP burrs.
Gezien jouw smaakvoorkeur zijn beide malers feitelijk een overkill.
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL