Re: La Pavoni -meerder kopjes?

11
bobbee schreef: wo 09 feb 2022, 07:00 Die Italianen drukken er gewoon een lading water doorheen zodat er 2x 30 ml ontstaat door de hevel zoveel als nodig opnieuw omhoog te haken .Dat het niet te zuipen is maakt niets uit, 3 schepjes suiker erin.

Niet doen dus inderdaad.
Dat heb ik dus ook geprobeerd, met dito resultaat, :lol: :lol: :lol: :lol:
(Omdat ik géén suiker of ander zoetmakend middel gebruik)

Daarom ook mijn vraag. Doe ik iets verkeerd of doe ik iets wat ik niet moet doen :lol: :lol: :lol:

12
QuantumCat76 schreef: wo 09 feb 2022, 10:21 Daarom ook mijn vraag. Doe ik iets verkeerd of doe ik iets wat ik niet moet doen :lol: :lol: :lol:
daarom ook mijn antwoord
Eén espresso per keer maken is het slimste. Met het 'dubbele' filterbakje waar ongeveer 13g in past.

Filterdrager met twee uitloopjes kun je laten uitboren zodat het een 'naked' portafilter is.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

15
manduca schreef: di 08 feb 2022, 20:48 Je kan ook #omdenken en vaststellen dat die vlekken karakter en diepgang geven aan je dossiers. Zit er een goed voorhaal achter over het gevecht voor goede koffie. En tja, dan mors je wel eens….
Prachtig!
Machine voor mijn vrouw: QuickMill Aquaviva = 2820. Werkruimte: Rancilio Silvia PdG V2 en La Pavoni Europiccola.
Molen: Mini Mazzer & Mazzer Major.