Maar in De Huiskamer geplaatst.
Voor het ontkalken van de Pavoni gebruik ik een citroenzuur oplossing van 5 á 8 procent. Werkt super en snel, ook voor de waterkoker. Nu vraag ik me af, kan ik citroenzuur ook voor de wasmachine gebruiken? Ik loop al een poosje te denken om die te ontkalken, puur uit voorzorg. Ik zou er dan 5 liter water met een 5% oplossing in doen en de wasmachine een kort programma op 60 graden laten draaien.
Heeft iemand hier al eens mee geëxperimenteerd? Of wat denken jullie?
Re: Ontkalken
2Ik doe vaak een tablet Calgon in de wasmachine
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino
3Scheutje schoonmaakazijn bij iedere wasbeurt erbij.
Maar bij de mediamarkt outlet kun je ook altijd een leuke wasmachine scoren voor weinig. Als je wacht tot een bepaalde wasmachine in de aanbieding is, bosch ofzo en dan in de outlet kijkt krijg je de aanbiedingsprijs met de korting. Ik heb hier ook een Bosch met zo'n zelf zeepsop doserend reservoir staan met een klein deukje aan de zijkant. Ze komen ook nog bezorgen! En als je niet tevreden bent halen ze hem gewoon op.
Dus ik maak mij niet zo druk om de kalk want eer dat hij daarvan kaputt gaat zijn we jaren verder en een Miele gaat wellicht 20 tot 30 jaar mee maar die is dan niet meer klimaatneutraal in vergelijk met de nieuwe machines dus die moet eigenijk niet zolang meegaan.
Dus ja....dat daarom dus.
Maar bij de mediamarkt outlet kun je ook altijd een leuke wasmachine scoren voor weinig. Als je wacht tot een bepaalde wasmachine in de aanbieding is, bosch ofzo en dan in de outlet kijkt krijg je de aanbiedingsprijs met de korting. Ik heb hier ook een Bosch met zo'n zelf zeepsop doserend reservoir staan met een klein deukje aan de zijkant. Ze komen ook nog bezorgen! En als je niet tevreden bent halen ze hem gewoon op.
Dus ik maak mij niet zo druk om de kalk want eer dat hij daarvan kaputt gaat zijn we jaren verder en een Miele gaat wellicht 20 tot 30 jaar mee maar die is dan niet meer klimaatneutraal in vergelijk met de nieuwe machines dus die moet eigenijk niet zolang meegaan.
Dus ja....dat daarom dus.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!
5Dank voor de reacties, Calgon moet ik ook nog ergens hebben staan. Tja, zo meteen heb ik nog een keuzeprobleem!
Ik denk dat als ik de Calgon heb gevonden daar mee ga starten.

Machine voor mijn vrouw: QuickMill Aquaviva = 2820 & een QM3000. Werkruimte: Rancilio Silvia PdG V2 en La Pavoni Europiccola.
Molen: Mini Mazzer & Mazzer Major.
Molen: Mini Mazzer & Mazzer Major.
6Nee, maar schuim er wel mijn melk mee op. Prachtig schuim door de perfecte draaikolk!gilleko B. schreef:Maak je koffie met de wasmachine?
️
7Keyser schreef:Nee, maar schuim er wel mijn melk mee op. Prachtig schuim door de perfecte draaikolk!gilleko B. schreef:Maak je koffie met de wasmachine?
️