Goedemiddag allen,
Nadat ik niet meer tevreden was met de koffie van nespresso, heb ik besloten om een pistonmachine met een grinder te kopen. Aangezien ik net in deze wereld stap, wil ik in eerste instantie nog niet te veel geld uitgeven. Ik heb besloten om als machine voor de Sage the Bambino plus te gaan.
Met name dankzij dit forum heb ik besloten om als grinder voor de Eureka Mignon Specialita te gaan. Ik twijfelde in eerste instantie over een Sage grinder, maar heb begrepen dat deze Eureka grinder aanzienlijk beter is. Aangezien ik niet te veel geld wilde uitgeven, heb ik voor deze grinder gezocht op marktplaats. Gister stuitte ik daarbij op de volgende advertentie:
https://www.marktplaats.nl/v/witgoed-en ... ler-chroom
Betrokkene verkoopt de grinder voor 350 euro en geeft aan dat die hem voor 6 maanden heeft gebruikt(hij heeft hem gekocht op koffiewarenhuis.nl). Ik heb gister 330 euro geboden en dit heeft hij direct geaccepteerd. Morgen kan ik de grinder ophalen. Ik vroeg me, voordat ik hem definitief koop, af of dit een goede koop is? Ik weet namelijk nog niks af van grinders, dus vind het moeilijk om hier een oordeel over te vellen. Morgen kan ik de grinder ook inspecteren, maar ik zou ook niet weten waar ik naar moet kijken. Wat mij wel namelijk opvalt is dat de sticker van specialita en vreemd uit ziet. Het lijkt of die er bijna af valt of er net is op geplakt. Op nieuwe, maar zelfs ook op oudere apparaten zien de stickers er veel mooier en netter uit.
Alvast bedankt voor jullie hulp,
Krijn
Re: Is deze grinder een goede koop voor de prijs? Kan hem morgen al bekijken.
2Prima koop en redelijke prijs. Denk dat je er snel bij moet zijn want kapers zullen in de rij staan.
Uiteindelijk valt er niet zoveel op of aan te merken. De Specialita blinkt uit in eenvoud en staat bekend als de goedkoopste espresso maler waar eigenlijk weinig/niets meer op aan te merken is. Daarboven is alles bonus/luxe, maar geen noodzaak.
Er is één probleem naar mijn weten met een matige batch maalschijven. Dit is te herkennen aan een lange maaltijd. 18g zou in iets van 12-14 seconden moeten. Als het richting de 16-20s is, dan raad ik aan om deze te vervangen. De schijven zijn niet heel duur en als hij de bon nog heeft kun je ze meestal gratis in 2-3 dagen geleverd krijgen. Verder zijn er naar mijn weten geen known issues of redenen om er niet voor te gaan.
Uiteindelijk valt er niet zoveel op of aan te merken. De Specialita blinkt uit in eenvoud en staat bekend als de goedkoopste espresso maler waar eigenlijk weinig/niets meer op aan te merken is. Daarboven is alles bonus/luxe, maar geen noodzaak.
Er is één probleem naar mijn weten met een matige batch maalschijven. Dit is te herkennen aan een lange maaltijd. 18g zou in iets van 12-14 seconden moeten. Als het richting de 16-20s is, dan raad ik aan om deze te vervangen. De schijven zijn niet heel duur en als hij de bon nog heeft kun je ze meestal gratis in 2-3 dagen geleverd krijgen. Verder zijn er naar mijn weten geen known issues of redenen om er niet voor te gaan.
Ik brand mijn eigen koffie op een bedenkelijk niveau.
3Ypuh, als dat het type molen was dat jij hebt gehad, ik vond
het maalsel er erg goed eruit zien, relatief nog beter door de bescheiden prijs van de molen.
️
het maalsel er erg goed eruit zien, relatief nog beter door de bescheiden prijs van de molen.
️Re: Is deze grinder een goede koop voor de prijs? Kan hem morgen al bekijken.
4''Er is één probleem naar mijn weten met een matige batch maalschijven. Dit is te herkennen aan een lange maaltijd. 18g zou in iets van 12-14 seconden moeten. Als het richting de 16-20s is, dan raad ik aan om deze te vervangen. De schijven zijn niet heel duur en als hij de bon nog heeft kun je ze meestal gratis in 2-3 dagen geleverd krijgen. Verder zijn er naar mijn weten geen known issues of redenen om er niet voor te gaan.''
Dan ga ik morgen even goed controleren hoe lang het duurt voordat ik 18g gemalen koffie heb. De prijs is inderdaad redelijk al ik het vergelijk met de nieuwprijs op internet. Zeker aangezien dit apparaat, als het goed is, nog maar 6 maanden gebruikt is en dus nog 1,5 jaar garantie heeft. Het enige nadeel is dat ik van Arnhem helemaal naar Amsterdam moet rijden. Als ik dat weer bij de prijs op tel qua kosten, kom ik weer op 360 euro uit....
Dan ga ik morgen even goed controleren hoe lang het duurt voordat ik 18g gemalen koffie heb. De prijs is inderdaad redelijk al ik het vergelijk met de nieuwprijs op internet. Zeker aangezien dit apparaat, als het goed is, nog maar 6 maanden gebruikt is en dus nog 1,5 jaar garantie heeft. Het enige nadeel is dat ik van Arnhem helemaal naar Amsterdam moet rijden. Als ik dat weer bij de prijs op tel qua kosten, kom ik weer op 360 euro uit....
5Nog altijd €100 minder dan een nieuwe toch.
6Precies. Voor de chrome versie is dit een nette prijs (ik verkocht mijn zwarte versie voor meer).
@Gilleko, die jij gezien hebt was de XL. Die heb in afwachting van de nieuwe maalschijven gekocht, dus heb de Specialita uiteindelijk maar een maandje gebruikt. De XL -waarvan het oppervlakte van de maalschijven nog bijna een keer zo groot zijn als die van de Specialita- valt echt niets meer op aan te merken, maar is ook bijna 2x zo duur.
Het zijn qua uiterlijk en bediening vrijwel identieke machines, maar de Specialita zou ik 'prima capabel' noemen en de XL 'goed'.
Ik brand mijn eigen koffie op een bedenkelijk niveau.
7Klopt deze ervaring heb ook ik met zowel de Specialita als de XL. Heb de eertgenoemde hier aan een Forumlid verkocht en lever haar deze week nog nieuwe maalschijven na. Ondanks de langere maaltijd was ik er toen ook al wel tevreden over.
Rocket Cellini Evoluzione V2, Eureka Mignon