Re: Hulp bij 'pimpen' G-Iota

11
Oef, dan is de Niche Zero nog een cheap ass optie vergeleken met een nieuwe Koni E!!
Overigens zal het wel een Niche Zero gaan worden, voor het allereerst had mijn echtgenote een optie, ik was vergelijking video's aan het bekijken, Niche vs G-Iota, Niche vs Eureka ORO, Niche vs Beide, mijn vrouw tussen neus en lippen door, "kijk dat vind ik nou een heel mooi apparaat" :lol:
'Welke?' vroeg ik, "die witte koffiemolen, dat ziet er ten minste een beetje fatsoenlijk uit".
:shock:
Mijn vrouw, een mening over koffie zooi (haar woorden)?
Ik heel voorzichtig 'Maar dan in het zwart toch?'
"Nee, die is niet mooi, die witte met dat hout, hele mooie combinatie"
Dus niet alleen een preferentie, maar ook de kleur is al gekozen [Facepalm]
En ik vind die witte dus niet mooi, ach ja..

15
pauls90 schreef: za 07 mei 2022, 14:31 Mijn ervaring met de G-Iota (en SSP schijven, geïnstalleerd en uitgelijnd aangekocht) is dat hij prima werk levert, maar je moet bereid zijn er wat extra handelingen voor te verrichten en/of wat upgrades uit te voeren als je enkele beperkingen wilt overwinnen.

Om even in te gaan op de mogelijke upgrades:
- De clump crusher heb ik helemaal verwijderd en mits RDT gaat dit prima. De exit chute blijft echter een probleem: er blijft gewoon te veel maalsel zich ophopen in de standaard chute. Ik ben nu aan het kijken naar een 3D geprinte oplossing zoals iemand ze voorstelt op Home Barista: https://www.home-barista.com/grinders/h ... 79493.html
- Anti-popcorn vind ik zelf geen verbetering. Gewoon na het malen even met een borsteltje de restanten wegvegen en klaar.
- Met zo'n 3D geprint vorkje om de dosing cup dichter bij de chute te brengen creëer je ook wat extra plek om aan de aan-uit-schakelaar te komen.

Verder denk ik dat je de maler me zijn tekortkomingen moet accepteren - de blaasbalg is denk ik zo'n noodzakelijk kwaad - of inderdaad dieper in de zak moet tasten voor een maler waarbij wél op al die details gelet werd.
Ik heb de anti-popcorn (in de hopper) er nu inzitten, een indicatie dingetje dat om de chute heen klemt om de maalgraad af te kunnen lezen, en een houder waar je de dosingcup schuin mee voor de chute hangt.
Dat laatste, daar sloeg je de spijker op zijn kop, je kan nu ook zonder geklungel bij de aan-uit knop, vooruitgang!
Nu had ik al het idee dat ik vrij weinig last van popcorning had, alhoewel ik de laatste tijd wel af en toe vlak voor ik hem uitzette wel ineens nog een boon door de maler heen hoor knarsen nadat het leek alsof ie klaar was, dus, maybe maybe..
Dat laatste is nu niet meer voorgekomen sinds ik die add-on geplaatst heb.
Zit ik toch nog met die klontenbreker, ik moet mijn zoon maar eens vragen bij een volgend bezoek zijn niet trillende handen te lenen ;) Ik heb ten slotte al vanaf het begin die mythos klontbreker hier zwerven.

17
Overigens een handige tip voor de bezitters van een G-Iota of een DF64 die een 3D geprinte -dosing-cup houder aanpassing- in gebruik hebben, bij mij is die er tijdens het malen 2 keer uitgevallen (met een aanrecht vol met koffie maalsel tot gevolg). Na de zaak goed bekeken te hebben, viel mij de zeer gladde onderzijde van de 'vleugels' die in de houder op de molen gaan op. Ik heb een oud (grof gekarteld) broodmes genomen, en de onderzijde van beide vleugels bekrast, nu blijft ie dus (op die rubber dopjes op de houders) veilig zitten, meerdere keren gebruikt nu, zo stabiel als een huis nu.