Re: Het lichaam en het verval.....

42
gilleko B. schreef: wo 15 jun 2022, 18:29 Heb mijn fiets een week geleden naar perfect order gesleuteld. Ben weer aan fietsen geslagen op mijn vakantiefiets. Hopelijk de kilo's eraf en dan in de toekomst op de racefiets.
Afbeelding
Lijkt een beetje op de mijne! Ik sleutel er nooit aan — fietsenmaker is twee deuren verderop.
Maar waarom een racefiets?
Als ik haast heb pak ik de wagen.
Als ik in de buurt ergens heen ga of mij wil inspanben of ontspannen neem ik de fiets.
Een racefiets zit minder lekker, met dezelfde moeite ga je veel harder dus knal je ook harder ergens tegenaan en je moet sneller fietsen om dezelfde energie / gewicht kwijt te raken.
Ook vinden andere fietsers, en wandelaars, de bijna geruisloze racefietsers in hun strakke pakjes rond de buikjes, vaak bloedirritant als ze ineens voorbij razen, alsof ze door helicopters en camera’s worden gevolgd en alsof alles en iedereen voor ze moet wijken…
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

45
gilleko B. schreef:Heb mijn fiets een week geleden naar perfect order gesleuteld. Ben weer aan fietsen geslagen op mijn vakantiefiets. Hopelijk de kilo's eraf en dan in de toekomst op de racefiets.
Afbeelding

Afbeelding
Afvallen gebeurt alleen als je door het hongergevoel en frustratie heengaat door veel minder te eten. Fietsen draagt helaas niks daaraan bij. Spreek uit ervaring.
Afbeelding
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

46
fransg schreef:
792FA841-2B6C-401E-8C6B-2750F7604D99.jpeg
Zit er een versnellingspook op het stuur?

Op een racefiets zitten met goeie benen, het geluid van een draaiende ketting rond de de tandwielen, het accelereren met zo'n fiets is heel aangenaam. En allemaal in de vroege ochtendstilte door de polder, met elastische lichte kleding, met chamoiscreme van Assos tussen je bilspleet, terugkerend naar huis op moment dat het electrofiets leger erop uittrekt. Dat heeft echt wel wat.

Afbeelding

47
bobbee schreef:
gilleko B. schreef:Heb mijn fiets een week geleden naar perfect order gesleuteld. Ben weer aan fietsen geslagen op mijn vakantiefiets. Hopelijk de kilo's eraf en dan in de toekomst op de racefiets.
Afbeelding

Afbeelding
Afvallen gebeurt alleen als je door het hongergevoel en frustratie heengaat door veel minder te eten. Fietsen draagt helaas niks daaraan bij. Spreek uit ervaring.
Afbeelding
Is waar, maar door het thuiswerken geen 30km meer per dag, ik ben in ieder geval zwaarder geworden.

Afbeelding

48
gilleko B. schreef: do 16 jun 2022, 18:31 Zit er een versnellingspook op het stuur?
Is een knobbel van RAM waar een Garmin GPS of de iPhone op kan vastgezet.
gilleko B. schreef: do 16 jun 2022, 18:31 Op een racefiets zitten met goeie benen, het geluid van een draaiende ketting rond de de tandwielen, het accelereren met zo'n fiets is heel aangenaam. En allemaal in de vroege ochtendstilte door de polder, met elastische lichte kleding, met chamoiscreme van Assos tussen je bilspleet, terugkerend naar huis op moment dat het electrofiets leger erop uittrekt. Dat heeft echt wel wat.
Zo beschreven kan ik het mij wel voorstellen. Ik zal dat eens opzoeken van de creme want als ik 60km op mijn fiets doe krijg ik wel last op het zitgedeelte.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

49
fransg schreef:
gilleko B. schreef: do 16 jun 2022, 18:31 Zit er een versnellingspook op het stuur?
Is een knobbel van RAM waar een Garmin GPS of de iPhone op kan vastgezet.
gilleko B. schreef: do 16 jun 2022, 18:31 Op een racefiets zitten met goeie benen, het geluid van een draaiende ketting rond de de tandwielen, het accelereren met zo'n fiets is heel aangenaam. En allemaal in de vroege ochtendstilte door de polder, met elastische lichte kleding, met chamoiscreme van Assos tussen je bilspleet, terugkerend naar huis op moment dat het electrofiets leger erop uittrekt. Dat heeft echt wel wat.
Zo beschreven kan ik het mij wel voorstellen. Ik zal dat eens opzoeken van de creme want als ik 60km op mijn fiets doe krijg ik wel last op het zitgedeelte.
Schermafbeelding 2022-06-16 om 19.42.20.png
Letterlijk en figuurlijk retegoeie crème. Daar waar huid tegen elkaar schuurt of huid tegen een zeem, wat al sinds jaren al geen echte zeem meer is, smeer het spul erop, en, geen irritatie agv hitte, zweet en wrijving. Dus geen last meer van een broeibroek. Het ontsmet ook volgens mij. Een koersbroek onder een normale denim pantalon is ook een heerlijkheid.

Afbeelding