Re: Latte art fotos

1092
NVDH schreef: za 09 jul 2022, 10:37 Mijn grootste bron van inconsistentie blijft met voorsprong de textuur van de melk, maar het wordt beter.
Hier ook... soms heel goed, maar vaak te dik of bubbelig. Ook de fijne motoriek van het schenken beheers ik nog niet, waardoor een hartje snel een appel wordt :D
Espresso: Ascaso baby t plus, lagom p64
Branden: Aillio bullet r1.

1093
Textuur van de melk is bij mij ook niet consistent. Zet je 400 latte's in een dag met ervaren barrista's om je heen dan krijgt een ieder die consistentie rap voor elkaar. De melk is bij mij vaker te dik dan te dun. Als tie goed is, en dan ook echt goed, dan hoef je weinig te doen voor een leuk figuurtje. Dan glijdt het er gewoon heel makkelijk in.

1095
gilleko B. schreef: do 14 jul 2022, 09:18 Na 4 latte's later op de dag de afslag naar latte voor de een, en espresso. Het is toch allemaal zo aangenaam.
Afbeelding

Afbeelding
Jij en Bob moeten echt een gezamenlijke cursus latte art gaan geven. Uiteraard te beginnen met forum klanten, stumpers zoals ik die het én te weinig doen én ongeveer de subtiliteit van een olifant in Madurodam hebben :lol:

Ik denk dat 80 % van de barista's in werkend Nederland
stikjaloers zou zijn op de strakheid van jullie art. :roll:
Current gear:
Lelit Bianca V3-White - Eureka Mignon Oro "SD" - Commandante C4-Nitro+RedKlix -
Chemex - Aeropress - French Press - Mokapot (Joy/Resolve)

* Allow yourself to become the best version of yourself - You deserve nothing less! *

1096
Warheart schreef: do 14 jul 2022, 10:30
gilleko B. schreef: do 14 jul 2022, 09:18 Na 4 latte's later op de dag de afslag naar latte voor de een, en espresso. Het is toch allemaal zo aangenaam.
Afbeelding

Afbeelding
Jij en Bob moeten echt een gezamenlijke cursus latte art gaan geven. Uiteraard te beginnen met forum klanten, stumpers zoals ik die het én te weinig doen én ongeveer de subtiliteit van een olifant in Madurodam hebben :lol:

Ik denk dat 80 % van de barista's in werkend Nederland
stikjaloers zou zijn op de strakheid van jullie art. :roll:
Ja helemaal mee eens...hier nog een klant voor een workshop...jullie latte art is jaloersmakend goed
Linea Mini R Zwart - Sculptor 078S Zwart - Specialita Mat Zwart

1098
gilleko B. schreef: do 14 jul 2022, 13:57 Tja ik vind weer dat ik een noob ben vergeleken met die profi kunstenaarsop het Net, maar het is beter dan een paar jaar geleden. Als ik kan helpen en je bent in de buurt van Rotterdam stuur maar een PB-tje.

Afbeelding
Ik zal er aan denken woon niet al te ver van Rdam :D
Linea Mini R Zwart - Sculptor 078S Zwart - Specialita Mat Zwart

1099
mr Blanc schreef: vr 15 jul 2022, 16:57
gilleko B. schreef: do 14 jul 2022, 13:57 Tja ik vind weer dat ik een noob ben vergeleken met die profi kunstenaarsop het Net, maar het is beter dan een paar jaar geleden. Als ik kan helpen en je bent in de buurt van Rotterdam stuur maar een PB-tje.

Afbeelding
Ik zal er aan denken woon niet al te ver van Rdam :D
Hey, maar dat is mooi! Ik woon er ook niet al te ver vandaan (afhankelijk van welke kant Rotterdam, dat dan weer wel, haha)
Current gear:
Lelit Bianca V3-White - Eureka Mignon Oro "SD" - Commandante C4-Nitro+RedKlix -
Chemex - Aeropress - French Press - Mokapot (Joy/Resolve)

* Allow yourself to become the best version of yourself - You deserve nothing less! *