Ik ben deze zomer begonnen met 'de hobby' en ik zoek nog een goede maler voor bij m'n Isomac!
Nu heb ik m'n oog laten vallen op de Eureka Mignon Specialità qua formaat en prijs/kwaliteit lijkt het me een goede voor m'n setup. Maarja, heb de Isomac nog niet zo lang, en qua budget leek het me verstandiger om eerst hier eens te vragen. Heeft iemand nog een goede maler beschikbaar toevallig?
Ik hoor het graag!
Re: TKG Degelijke maler. (Eureka Mignon Specialità of soortgelijke)
2Welkom, en veel plezier in je koffiehobby!
Wanneer ik iets beschikbaar heb voor een zacht prijsje bied ik het doorgaans aan met de extra voorwaarde dat het gaat naar een actief forumlid, dus niet iemand die slechts één eerste bericht plaatste met daarin meteen een vraag naar voordelige aanbiedingen

Hopelijk is een ander toeschietelijker.
Wanneer ik iets beschikbaar heb voor een zacht prijsje bied ik het doorgaans aan met de extra voorwaarde dat het gaat naar een actief forumlid, dus niet iemand die slechts één eerste bericht plaatste met daarin meteen een vraag naar voordelige aanbiedingen

LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino
3Begrijpelijk Frans!fransg schreef: zo 14 aug 2022, 12:16 Welkom, en veel plezier in je koffiehobby!
Ik hoop met je mee

4Ik heb nog een paar zwarte en een witte Eureka ORO single dose staan waar ik nog wel een kleine korting op kan geven bij wijze van forumprijs. Maar dan zit je wel in een iets andere budget klasse en moet single dose je aanspreken.
5Nouja ik zocht natuurlijk al wel naar redenen om die Single Dose aanschaf te kunnen rechtvaardigen, was zojuist de hele topic aan het doorlezen van de ORO SD toen die uitkwam tot nu (en die van de Specialita)Pti schreef: zo 14 aug 2022, 12:59 Ik heb nog een paar zwarte en een witte Eureka ORO single dose staan waar ik nog wel een kleine korting op kan geven bij wijze van forumprijs. Maar dan zit je wel in een iets andere budget klasse en moet single dose je aanspreken.
Het is alleen nog erg lastig voor een leek om te begrijpen hoe groot het verschil is tussen die twee qua maalkwaliteit. Hoeveel geld is 10mm extra doorsnee van een maalschijf waard?

Dank voor de reactie overigens!
6Een ouder maar nog niet geheel verlaten adagium: groter is beter!
Dan moet het wel een goed merk zijn en goed uitgelijnd zijn.
Er is alleen een uitzondering als het om zeer speciale gesneden maalschijven gaat van een bedrijf als Etzinger.
Dus met grotere schijven wat meer smaaknuances te proeven bij goede bonen en goede machine/methode.
Dan moet het wel een goed merk zijn en goed uitgelijnd zijn.
Er is alleen een uitzondering als het om zeer speciale gesneden maalschijven gaat van een bedrijf als Etzinger.
Dus met grotere schijven wat meer smaaknuances te proeven bij goede bonen en goede machine/methode.
7De 10% in diameter is natuurlijk véél groter in effectief maaloppervlak. De stap is echt groot, zowel bij de XL als bij de SD. Ik heb het al eens eerder gezegd, het is de enige stap in "koffiemolen land" waar de prestaties letterlijk verdubbelen, zonder dat de prijs verdubbeld. Sneller malen, mooier maalsel en vooral veel minder kleine correcties van dag tot dag naarmate de koffie ouder wordt.
8Dank Pti (en Erik)Pti schreef: zo 14 aug 2022, 14:54 De 10% in diameter is natuurlijk véél groter in effectief maaloppervlak. De stap is echt groot, zowel bij de XL als bij de SD. Ik heb het al eens eerder gezegd, het is de enige stap in "koffiemolen land" waar de prestaties letterlijk verdubbelen, zonder dat de prijs verdubbeld. Sneller malen, mooier maalsel en vooral veel minder kleine correcties van dag tot dag naarmate de koffie ouder wordt.
Duidelijke antwoorden. Neig nu nog meer naar de Single Dose.
Toch nog maar wat soul searching doen (en de bankrekening goed aankijken)