Re: Maal-tijden saeco veranderd? hoe dan?

11
De bovenste O-ring, die van ca 34 x 3 mm.. In de manual het juiste bestelnummer en type gevonden en na een aantal verkeerde leveringen toch uiteindelijk de goed ontvangen.
Heet water komt er gewoon uit, stoom ook, als ik cappuccino maak..
Dat filmpje (bedankt trouwens) brengt me op een idee: mijn machine is wel anders, maar er zit ook zo'n rubberen kap over de grinder en de grinder heeft ook zo'n aansluiting, maar daar zat geen kabeltje aangesloten... Ik heb daar ook geen los kabeltje in de buurt zien hangen.. Eens goed kijken of dat misschien niet toch aanwezig is in de kabelboom..
Hoewel, als er een sensorkabel zou moeten zitten en nu niet aangesloten, dan vermoed ik dat het systeem aardig begint te protesteren..
En waarom staat het niet in het schema???

12
Dat is een hele andere machine dan ik gewend ben. Ik knutselde aan oude Saeco's, en blijkbaar is er een verbeterslag gemaakt, met een nieuwe zetgroep. Ik zie in het schema ook geen sensor staan. Misschien wordt dat op een andere manier gemeten. Misschien via de weerstand of tijdsduur van de molen.

Deze machine is me dus eigenlijk niet bekend. Tijd om er weer eens een op de kop te tikken.

Heb je de O ring ingevet na het plaatsen? Misschien dat hij daar door heen lekt. Ik zie vrij veel koffieprut, ik neem aan dat dit van het dagelijks gebruik is. Je gebruikt wel wel af en toe een schoonmaak tablet en het schoonmaak programma? Niet dat dit iets aan je probleem verandert, maar het geeft wel betere koffie. Soms vergeten mensen dit onderdeel.
Expobar Brewtus IV, Eureka Zenith 65E, Fracino Retro Lever 2
Voor de beste koffielocaties: www.worldmapofcoffee.com, Mobiele koffiebar ZOespresZO

13
Ik spoel de zetgroep (die grote zwarte cassette) bijna wekelijks schoon onder heet water.
Reinigen gebeurt als ik een nieuw waterfilter plaats, en na zoveel tijd een ontkalkroutine, hoewel dat in mijn geval onzin is omdat mijn water nul kalk bevat.
Nu heb ik laatst ook een nieuwe zetgroep geplaatst(die ik nog op voorraad had) omdat er intern beide nokjes afgebroken waren.. sindsdien zijn die pillen ook ongeveer twee keer zo dik..
Voorheen moest er een hele nieuwe zetgroep in, maar nu kan ik ook dat losse armen-ding (BLACK BREW UNIT CONNECTING ROD CST 996530073714 op blz 15/16 is dat onderdeel 8) kopen, dus als hij weer stuk is, dan koop ik die.
De Oring is is bij montage ingevet met dat siliconenvet.

15
Dat het vreemd is, is een understatement... De machine is ca 7 jaar oud.
Het plastic van deze machine is gewoon niet geweldig: in die zeven jaar is de zetgroep al 3 keer vervangen door het afbreken van die lipjes. Bij melkschuimkan (zwarte bovenkant) vallen de schroeven er al na 3 weken uit omdat de stukjes plastic inwendig gewoon breken. Ik lijm de boven en onderkant dan maar aan elkaar want iedere maand 75 euro aan zo'n ding uitgeven wordt 'm ook niet.. Dan zitten er aan die melkopschuimer nog wat rubberachtige vlakken die na een jaar zo plakkerig en week worden dat het gewoon vies lijkt. (wordt gewoon in warm water met afwasmiddel gereinigd. andere delen kunnen wel in de vaatwasser)
De klep naar het waterreservoir is al twee keer spontaan uit elkaar gevallen, één keer onder garantie vervangen.
Voor het schoonmaken heb ik van die kleine flesjes.
Lijkt er toch op dat dit een zelflerend dingetje is: vandaag zijn de pillen ietsjes dunner, de koffie minder krachtig en als ik nu in het debugmenu duik, zie ik kromme, lagere getallen: