Re: Advies voor een volgende machine

11
RoosW schreef: za 10 sep 2022, 17:33 Yep, staat op mijn 'shortlist' maar die zie je niet zo vaak voorbij fietsen gebruikt althans.
De Bianca? Staan er een paar op Marktplaats en 2dehands.be op het moment geloof ik.

Om trouwens nog even verder in te gaan op de Crem One 2B met flow profiling, ik kwam deze video tegen:
https://www.youtube.com/watch?v=y_2qyTqX9jI

Veel elektronica van binnen, zelfs een onafgeschermde printplaat. Zit ook allemaar erg dicht op de boilers waar best wat warmte vanaf komt, en vlak naast het waterreservoir. Het ding heeft prachtige features maar ik betwijfel toch hoe lang zo iets het uithoudt. En mocht er eens iets zijn, hoe makkelijk zou je aan die onderdelen komen?

En die brushed motor zal ook niet het eeuwige leven hebben denk ik...
Profitec Pro 700 met Lelit Flow Control | Acaia Orbit (Mazzer 33M) | Acaia Lunar 2021

12
maurice1 schreef: za 10 sep 2022, 17:34
RoosW schreef: za 10 sep 2022, 17:33 Yep, staat op mijn 'shortlist' maar die zie je niet zo vaak voorbij fietsen gebruikt althans.
De Bianca? Staan er een paar op Marktplaats en 2dehands.be op het moment geloof ik.

Om trouwens nog even verder in te gaan op de Crem One 2B met flow profiling, ik kwam deze video tegen:

Veel elektronica van binnen, zelfs een onafgeschermde printplaat. Zit ook allemaar erg dicht op de boilers waar best wat warmte vanaf komt, en vlak naast het waterreservoir. Het ding heeft prachtige features maar ik betwijfel toch hoe lang zo iets het uithoudt. En mocht er eens iets zijn, hoe makkelijk zou je aan die onderdelen komen?

Ah, dat toont maar dat een andere naam een zeer oppervlakkige wijziging is. Een vis verliest wel zijn haren, niet zijn streken.

13
-=- Shortlist -=-

In de categorie DB:

- Rocket R58 (gebruikt)
̶-̶ ̶R̶o̶c̶k̶e̶t̶ ̶R̶6̶0̶ ̶(̶w̶i̶s̶h̶f̶u̶l̶ ̶t̶h̶i̶n̶k̶i̶n̶g̶,̶ ̶z̶e̶l̶f̶s̶ ̶g̶e̶b̶r̶u̶i̶k̶t̶)̶
- Lelit Bianca, heb er twee gebruikt aangeboden gevonden, 1 enkel met molen, en heb geen zin die weer los te moeten verkopen, de ander voor 1900,- wat absurd is als je hem voor een habbekrats meer nieuw hebt.
- Profitec Pro 600, 666 & 700
̶-̶ ̶B̶e̶z̶z̶e̶r̶a̶ ̶D̶u̶o̶ ̶T̶o̶p̶ ̶(̶g̶e̶e̶n̶ ̶i̶d̶e̶e̶ ̶h̶o̶e̶ ̶d̶i̶e̶ ̶i̶s̶ ̶q̶u̶a̶ ̶o̶n̶d̶e̶r̶h̶o̶u̶d̶ ̶e̶t̶c̶,̶ ̶b̶e̶t̶e̶r̶ ̶a̶l̶s̶ ̶d̶e̶ ̶c̶r̶e̶m̶ ̶o̶n̶e̶/̶e̶x̶p̶o̶b̶a̶r̶?̶)̶

SB

- ECM Puristika (creme) nieuw, mijn vrouw haar favoriet :o

Iemand nog toevoegingen of aanpassingen/adviezen? Iemand die de Puristika heeft en wat zijn de voor en tegen punten?
Laatst gewijzigd door RoosW op zo 11 sep 2022, 19:34, 3 keer totaal gewijzigd.

16
fuel schreef: za 10 sep 2022, 19:39 Roos, zie mijn eerdere opmerking in Puristika topic. Het is gewoon een simpele E61 machine, met PID en shottimer. Redelijk snel op temperatuur en doet het goed bij de vrouwtjes ;)

Leuke review

https://www.home-barista.com/blog/ecm-p ... 80030.html
Zucht, ik weet het, het was voor het eerst dat ik een goedkeurende opmerking kreeg over een espresso machine ;)
Maar hij lijkt me zo klein.. Ik heb nu (tijdelijk) een Ascaso Frankenstein staan, waar dus (grommel de grommel) mijn mooie Ember Mug(2) niet onder past!!!!!
Nu moet ik zeggen dat als ik de plaatjes bekijk van de Puristika de afstand van de onderzijde van de E61 groep zelfs nog een paar mm hoger lijkt boven de driptray als van mijn oude geliefde de Rocket Giotto. Dan zou ie daar wel weer onder moeten passen :P
Misschien morgen eens naar Oldenhof gaan om het een en ander te bekijken.

17
omeCo schreef: za 10 sep 2022, 19:29 Profitec pro 600? Is ook db. Net als de 700. En in dld goed aan te komen.
Goeie, ik heb een en ander aan mijn shortlist toegevoegd ;)
Ik heb op Klein Anzeigen geneusd, maar de dichtstbijzijnde was nog 3,5 uur heen en 3,5 uur terug, zo kort op Friesland op en neer voor de Strega, als blikken konden doden en dergelijke :D Kweet niet.
Vond er overigens in ongeveer dezelfde regio een Lelit Bianca 2021 v2, voor 1500,- Maar durf het niet goed aan zoiets uit Duitsland te versturen laten, en 7 uur rijden wederom, in Rheinland-Pfalz - Anschau.

19
Hehe, ik zit eindelijk even. Gek hoe een ritje op en neer naar Almere en een goed gesprek ineens een forse deuk in je dag slaat. Ik ben dus de gelukkige nieuwe bezitter van RoosW's Strega. De eerste espresso is inmiddels gezet. Nou ja, doorgespoten eigenlijk, maar goed. Maler 3 tikjes fijner gezet en morgen nog maar eens proberen.
Het is weer een heel verhaal geworden, waarin maar eens te meer blijkt dat dit forum op verschillende manieren ontzettend waardevol is. Zowel in de kennis als in het karakter van de gebruikers. RoosW dat hij de machine toch maar gunt aan een medegebruiker, Arjan5TR die een machine heeft geknutseld die ook zonder enige kracht te bedienen is, ook al is hij te laag voor een Ember Mug. En niet in de minste plaats OmeCo die er op aandrong om zijn afspraak met mij te "annuleren" om een ander van dienst te zijn.
Ik heb de machine waar ik veel plezier aan ga hebben, RoosW heeft een machine waarmee hij zich kan redden tot hij met de hulp van dit geweldige forum de puzzel kan oplossen. OmeCo kan nog doorsparen. Van een intense rotsituatie is het beste (minst slechte) gemaakt.

Als RoosW zijn nieuwe machine heeft kunnen we met die FrankenAscaso vast nog wel een andere starter gelukkig maken.
Londinium R - Option-O P80 - Umikot Planetary Distribution Tool by FrancisPavoni - Puqpress - Aeropress - Flair GO - Aergrind V3 - Puckrake (gold edition) by ArjenT5R™

20
RoosW schreef: za 10 sep 2022, 18:37
maurice1 schreef: za 10 sep 2022, 17:34

Ah, dat toont maar dat een andere naam een zeer oppervlakkige wijziging is. Een vis verliest wel zijn haren, niet zijn streken.
Ach, "you have to take it at face value" zoals ze in het engels mooi zeggen. Mijns inziens niet de handigste bouw, maar wel de goedkoopste machine die flow control doet door de motorsnelheid aan te passen. Daarmee heb je ook het meeste effect, in tegenstelling tot een needle valve welke meer "reactief" dan "actief" werkt. Die manier van flow control is (voor zover mij bekend) niet echt onder de 5500 euro (nieuw, Rocket R Nine One) te krijgen verder. Dus het blijft op die manier heeft hij wel een bijzondere plek in de markt denk ik, maar ik zou 'm zelf niet snel kopen.
RoosW schreef: za 10 sep 2022, 19:51
omeCo schreef: za 10 sep 2022, 19:29 Profitec pro 600? Is ook db. Net als de 700. En in dld goed aan te komen.
Goeie, ik heb een en ander aan mijn shortlist toegevoegd ;)
Ik heb op Klein Anzeigen geneusd, maar de dichtstbijzijnde was nog 3,5 uur heen en 3,5 uur terug, zo kort op Friesland op en neer voor de Strega, als blikken konden doden en dergelijke :D Kweet niet.
Vond er overigens in ongeveer dezelfde regio een Lelit Bianca 2021 v2, voor 1500,- Maar durf het niet goed aan zoiets uit Duitsland te versturen laten, en 7 uur rijden wederom, in Rheinland-Pfalz - Anschau.
Misschien wil die Bianca eigenaar je wel haverwege tegemoet rijden? 3,5 uur heen en weer is een stuk leuker denk ik.
Laatst gewijzigd door maurice1 op za 10 sep 2022, 21:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Profitec Pro 700 met Lelit Flow Control | Acaia Orbit (Mazzer 33M) | Acaia Lunar 2021