Re: AD koffiemolen test
2niks molen van 1800 euro, een Sage molen dat heeft u nodig. tja zou het echt?omeCo schreef: za 01 okt 2022, 13:03 Test AD koffiemolens .pdf
Opdat we weten hoe het werkelijk zit…
Rocket Appartamento Compak E8
Lelit Bianca , KitchenAid - Siphon Coffee Brewer/kitchenaid grinder
3Goh, gesponsorde test? Nog nooit iemand horen klagen over de Specialita niet grof genoeg voor filter.. Wat een nonsense. Jammer dat veel consumenten dit dan weer als het gospel aannemen 'want als het in de krant staat'..
Het was mij ook al helemaal in het begin opgevallen dat als ik naar 'best grinder' zocht Sage opvallend veel als beste uit de bus kwam, terwijl alle fora, reddit en overige echte gebruikers bronnen heel andere verhalen lieten horen.
Als absolute beginner is het haast onmogelijk direct een goede keuze te maken door dit soort onzinnige reviews/testen die gewoon flagrante leugens bevatten.
Het was mij ook al helemaal in het begin opgevallen dat als ik naar 'best grinder' zocht Sage opvallend veel als beste uit de bus kwam, terwijl alle fora, reddit en overige echte gebruikers bronnen heel andere verhalen lieten horen.
Als absolute beginner is het haast onmogelijk direct een goede keuze te maken door dit soort onzinnige reviews/testen die gewoon flagrante leugens bevatten.
4snel die Smeg kopen dus...wat een rapportcijfer zeg: 8.5...daarmee laat hij de runner up Eureka Specialita ruimschoots achter zich...want ja die kan niet eens grof genoeg malen voor filer...armoe troef 
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs
5Mensen die koffie maken een *labour of art* noemen moet je sowieso niet serieus nemen...
Decent / 01
6Bedankt voor het delen!
Heel vermakelijk om te lezen. Ik ben dol op ‘snoepjes’, maar deze laat ik aan me voorbij gaan.
De testuitslagen van dit soort beperkte test zijn altijd dubieus, of op z’n minst discutabel. Ik neem die tests sowieso nooit serieus. Vermoedelijk alleen bedoeld voor commerciële doeleinden. Maar zeker grappig.
Heel vermakelijk om te lezen. Ik ben dol op ‘snoepjes’, maar deze laat ik aan me voorbij gaan.
De testuitslagen van dit soort beperkte test zijn altijd dubieus, of op z’n minst discutabel. Ik neem die tests sowieso nooit serieus. Vermoedelijk alleen bedoeld voor commerciële doeleinden. Maar zeker grappig.
La Marzocco Linea Mini / etzMAX LM
Ik drink koffie, en scheer me nat. Bij voorkeur niet tegelijkertijd. Dat geeft ongelukken.
Ik drink koffie, en scheer me nat. Bij voorkeur niet tegelijkertijd. Dat geeft ongelukken.
7Salcedo German en de dames hebben er wel schik in. Zij vinden er, denk ik, voor hunzelf wel een stukje zingeving in het leven, en dat is prettig voor ieder mens en in ieder geval goed om te zien.
Nog even en het wordt opgevolgd wie wie de beste oliebol maakt in Nederland. Het AD doet dat, overigens ook wie het beste kopje koffie maakt en zo.
Ik lees het AD sporadisch.
️
Nog even en het wordt opgevolgd wie wie de beste oliebol maakt in Nederland. Het AD doet dat, overigens ook wie het beste kopje koffie maakt en zo.
Ik lees het AD sporadisch.

8Er mag niet te veel gewicht aan bonen in de hopper want dat zou te veel op de schijven drukken? Dat is wel een nieuwe voor mij 
Profitec Pro 700 met Lelit Flow Control | Acaia Orbit (Mazzer 33M) | Acaia Lunar 2021
10ik heb niet zon dure molen 300euro van cunill daar zit in de hopper een soort koepeltje met aan de zijkanten openingen waardoor de bonen de molen ingaan, schijnbaar zorgt dat koepeltje er voor dat het gewicht van de bonen niet op de schijven rusten, ik heb dat trouwens ook bij andere merken gezienen mijn hopper gaat 1 kg bonenmaurice1 schreef: zo 16 okt 2022, 19:21 Er mag niet te veel gewicht aan bonen in de hopper want dat zou te veel op de schijven drukken? Dat is wel een nieuwe voor mij![]()
Rocket Appartamento Compak E8