Re: Het grote broodbaktopic voor koffie drinkende broodbakkers.
5321Daar zeg je wat.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!
Ja. Als je er zelf ook nog van moet eten terwijl je eten voor anderen maakt is het sowieso de prijs x2 en dan komt de overheid die belasting wilt er ook nog bij want de overheid heeft geen geld dus wordt het x5. Die overheid kan het geld uitgeven maar ook weer aanvullen dus dat komt dan weer van de belasting uiteraard. Mooiste bedrijf wat er is, de overheid.Joste schreef:
Bij het zelfgebakken brood is de arbeid gratis. Maar zijn de energiekosten wel meegerekend?
Mijn brood is best duur.fransg schreef: za 22 okt 2022, 12:03 Hoe het kan dat ons zelfgebakken brood bijna niks kost en het op grote schaal met machines ipv handwerk onbetaalbaar zou zijn, raadsel
Ik zal eens kijken of ik zie hoeveel het stoken met de oven hier kost, maar bij het opwarmen en afkoelen straalt die ook warmte de keuken/huiskamer in, is nuttig.cremalover schreef: zo 23 okt 2022, 16:56 Mijn brood is best duur.
Een brood kost mij met de huidsige energieprijs en wat extra ingredienten als pitten al gauw 2,20 euro per stuk.En dan bak ik er 6 per bakbeurt. Zou ik er maar twee of zelfs een bakken werd het nog duurder.
Heb je serieus wel eens gekeken naar wat een brood bij de bakker kost? Of bij de Jumbo!!cremalover schreef:Mijn brood is best duur.fransg schreef: za 22 okt 2022, 12:03 Hoe het kan dat ons zelfgebakken brood bijna niks kost en het op grote schaal met machines ipv handwerk onbetaalbaar zou zijn, raadsel
Een brood kost mij met de huidsige energieprijs en wat extra ingredienten als pitten al gauw 2,20 euro per stuk.En dan bak ik er 6 per bakbeurt. Zou ik er maar twee of zelfs een bakken werd het nog duurder.