Re: La Marzocco Linea Micra

13
Ypuh schreef: di 25 okt 2022, 08:23
De Linea Mini is overkill voor thuisgebruik, dus in die zin zouden (een deel) van bovenstaande kostenbesparingen helemaal niet negatief uit hoeven te pakken. Als de afmetingen identiek zijn kun je afvragen of ze hun LMLM verkopen niet kannibaliseren.

Vind het wel een leuke ontwikkeling. Zal de mijne toch niet zo snel meer weg doen en moet ook erkennen dat de LMLM door de laatste prijsverhogingen wel érg duur geworden is. €3.500 is nog steeds erg veel geld.
Ik deel deze mening wel. Vooral het formaat en de prijs maakt dit voor mij erg interessant. Ben alleen benieuwd naar waar op bezuinigd is/ wat nu van plastic is.
Espresso: Ascaso baby t plus, lagom p64
Branden: Aillio bullet r1.

16
Ruben- schreef: di 25 okt 2022, 08:50 Hierbij de portafilter.
Dat plastic weet ik zo net nog niet...
Als ze dat nou gewoon van metaal maken dan lijkt het nog wat.
Opzich is t idee van een 3 in 1 een hele goede ontwikkeling maar mee eens dat de afwerking voor zo'n "high-end" machine wel wat mooier/beter mag zijn. Laten we eerlijk zijn de bottomless versie is nu ook niet om aan te gluren ;)
Linea Mini R Zwart - Sculptor 078S Zwart - Specialita Mat Zwart

17
Stiekem moet ik toegeven als de behuizing exact hetzelfde is (dus de look & feel van de Linea Mini), dat ik het dan wel een beetje jammer zou vinden. Dan was de Micra waarschijnlijk ook een betere optie voor mij geweest en kun je afvragen waarom je thuis nog een Mini zou willen.

Als het een iets kleiner/lichter uitgevoerde variant is, dan juich ik het alleen maar toe. Ik denk dat La Marzocco een positieve bijdrage aan de wereldvrede levert.
Ik brand mijn eigen koffie op een bedenkelijk niveau.

18
Ruben- schreef:Hierbij de portafilter.
Dat plastic weet ik zo net nog niet...
Als ze dat nou gewoon van metaal maken dan lijkt het nog wat.
De hoek van de greep lijkt ook verlaten. Ik krijg van die micro steeds meer het gevoel dat je dan een (uitgeklede) poorman's machine hebt, terwijl als je voor minder een bijv. ECM syncronika koopt je een top of the Line machine op je aanrecht hebt staan. Ik weet niet of het handig is dat LM dit moet doen, gelet op de uitstraling van het merk.

Afbeelding

20
Ik ben benieuwd of ze de machine met een vibratie pomp uitvoeren. Want als ik zo naar de specs kijk lijkt het identiek aan een linea mini. De machine lijkt kleiner en vooral goedkoper te worden dan de mini en ik kan me haast niet voorstellen dat die besparing alleen maar uit goedkopere materialen komt.