Re: Het grote broodbaktopic voor koffie drinkende broodbakkers.

5501

Ben70 schreef:
bobbee schreef: za 07 jan 2023, 14:28 Broodbakmachine gist broodje. Pure eenvoud. Lager stroomverbruik dan een oven en toch lekker brood.
Afbeelding

325 vers gemalen tarwe.
75 gram bloem van de Jumbo
8 gr zout
4 gram droge gist
267 gr water

Maanzaadjes, sesamzaadjes, gierst
Afbeelding
ik had een Panasonic broodbak machine ,ik vond het vervelend om altijd dat kneedmes uit het brood te peuteren, dus de handel 4 weken geleden verkocht
Dit is ook uit een Panasonic machine. Niet zo'n probleem voor mij dat kneedmes, beetje heet water in bakblik als hij vast zit door wat deeg en dan komt hij er makkelijk uit.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

5507
Deze typeaanduiding geeft aan hoe sterk gezeefd is en zegt niets over de mate waarin deze bloem geschikt is voor het maken van brood of patisserieproducten. Typenummer en de bakaard hebben dus niets met elkaar te maken.

Wat meel of bloem doet hangt ergens anders vanaf. Daarvoor moet je op andere eigenschappen letten.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

5508
bobbee schreef: zo 08 jan 2023, 16:27 Deze typeaanduiding geeft aan hoe sterk gezeefd is en zegt niets over de mate waarin deze bloem geschikt is voor het maken van brood of patisserieproducten. Typenummer en de bakaard hebben dus niets met elkaar te maken.

Wat meel of bloem doet hangt ergens anders vanaf. Daarvoor moet je op andere eigenschappen letten.
Dit is baguettemeel.Gewoon een meel waar ik moeite mee heb.

5510
cremalover schreef:
bobbee schreef: zo 08 jan 2023, 16:27 Deze typeaanduiding geeft aan hoe sterk gezeefd is en zegt niets over de mate waarin deze bloem geschikt is voor het maken van brood of patisserieproducten. Typenummer en de bakaard hebben dus niets met elkaar te maken.

Dit is baguettemeel.Gewoon een meel waar ik moeite mee heb.
Afbeelding