Kleurstelling Bezzera en Eureka Mignon

1
Ietwat bijzondere vraag. Was pas bij een wijs Volkskrant lezende familievriend die mij vaak als
dwarsdenker betiteld, maar ik mag hem graag en dat is wederzijds. Ik ben pas weer eens bij hem langs geweest en heb hem nu pas wat koffieonderricht gegeven. Nu is hij van plan een upgrade te doen waarbij hij mogelijk zijn huidige bezzera BZ 13 wil inwisselen voor 1 met rode zijpanelen en het Demoka molentje wil inwisselen voor een Eureka Mignon Specialita tevens in het rood. Question brûlante, zijn die kleuren rood identiek?? Want tja, waar kan je dat bekijken. Moeilijk antwoord op te geven, maar denk, probeer het toch

Laatst gewijzigd door gilleko B. op zo 05 feb 2023, 10:11, 2 keer totaal gewijzigd.

Re: Kleurstelling Bezzera en Eureka Mignon

6
Kleur matchen lijkt me haast onmogelijk, zelfs al gebruiken de twee fabrikanten dezelfde RAL kleurcode, wanneer de ondergrond anders is krijg je al kleurverschil. Ik heb het met mijn tuinhek en brievenbus, beide iets van 9016 antraciet grijs, maar beide een andere kleurtint en als zoiets in je keuken staat en je gaat je eraan storen is dat erg zonde.

Betere opties:
-Twee contrasterende kleuren
-Een kleurrijk en een neutraal apparaat
-Een kleurrijke en een chrome apparaat, het chrome zal namelijk de kleur van de omgeving opnemen.