Re: IMS codering showerscreens en filterbakjes

21
Pti schreef: vr 10 feb 2023, 11:53 Ik heb een kleine selectie gemaakt om mee te beginnen in de shop, vier verschillende dubbele bakjes, wat een gepuzzel man :shock:

58mm - 18-20 gr - H26 - 715 gaatjes - flat bottom.

58mm - 14-20 gr - H26,5 - standaard gatenpatroon - conisch afgerond.

58mm - 14-20 gr - H26 - extra fijn gatenpatroon - conisch afgerond.

58mm - 18-20 gr - H26 - 715 gaatjes - flat bottom - voorzien van NANO coating.
Ik ben blij dat jij het gepuzzel hebt gedaan! Ik haak meteen af bij zoveel keuze. Ik heb wel wat van IMS maar om nou na te gaan wat precies... nee. Dus mogelijk koop ik straks iets dat ik dan later al blijk te hebben, nu ja ook best.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

23
Pti schreef:Ja en nee, een vuil douchescherm doet namelijk wel enorm veel voor de smaak. Ik ben om die reden over naar IMS nano, even één keer flushen en de koffieresten vallen er zo vanaf.
Ja, vuil is nooit goed maar dat heb je als liefhebber van een mooie koffiemachines zelf in de hand ongeacht douchezeef.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

30
Ik heb nu het filterbakje met ultrafine patroon in gebruik, daar zit een soort van extra mesh filter tussen. Vroeger gebruikte Reneka en KvdW die bakjes, in een era voordat laser gesneden bakjes bestonden. Ik ga nog niet vol op de loftrompen want ik heb er pas een paar shots op zitten maar mijn eerste ervaringen waren echt verrassend goed.