Re: Nieuwe mythos schijven slordig afgewerkt?

11
gilleko B. schreef:
omeCo schreef:
gilleko B. schreef:Bovenschijf en onderschijf zoëven gefotografeerd. Gelijk de maalkamer gestofzuigerd door Henry. Terug sturen, zien er best gehavend uit due nieuwe schijven
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
En op hoeveel shots staat de teller? Ga ik ook even mijn schijven bekijken.
Die reset ik wel eens, maar ik wissel af met de Etzmax. Ik weet het niet, gemiddeld tussen de 8 en en 10 malingen per dag.

Afbeelding
Dan valt er weinig te vergelijken. Bij mij zijn de tellers nooit gereset. Hoewel ik minder doseer, reken ik voor de 1-kops 10 gram per shot en de 2-kops 20 gram. Dan heb ik een beetje een idee van de weggemalen kilo’s.

12
omeCo schreef:
gilleko B. schreef:
omeCo schreef: En op hoeveel shots staat de teller? Ga ik ook even mijn schijven bekijken.
Die reset ik wel eens, maar ik wissel af met de Etzmax. Ik weet het niet, gemiddeld tussen de 8 en en 10 malingen per dag.

Afbeelding
Dan valt er weinig te vergelijken. Bij mij zijn de tellers nooit gereset. Hoewel ik minder doseer, reken ik voor de 1-kops 10 gram per shot en de 2-kops 20 gram. Dan heb ik een beetje een idee van de weggemalen kilo’s.
Gebruik de Olympus in den ochtend voor de creatie van minimaal 4 latte's, dan vervolgens latte voor de vrouw en ik aan de espresso. Dus gemiddeld 4 - 5 malingen per molen per dag.

Afbeelding

13
gilleko B. schreef:
omeCo schreef:
gilleko B. schreef:Die reset ik wel eens, maar ik wissel af met de Etzmax. Ik weet het niet, gemiddeld tussen de 8 en en 10 malingen per dag.

Afbeelding
Gebruik de Olympus in den ochtend voor de creatie van minimaal 4 latte's, dan vervolgens latte voor de vrouw en ik aan de espresso. Dus gemiddeld 4 - 5 malingen per molen per dag.

Afbeelding
En die vier latte’s deel je uit aan toevallige voorbijgangers?

14
omeCo schreef: vr 30 jun 2023, 13:54
gilleko B. schreef:
omeCo schreef: Dan valt er weinig te vergelijken. Bij mij zijn de tellers nooit gereset. Hoewel ik minder doseer, reken ik voor de 1-kops 10 gram per shot en de 2-kops 20 gram. Dan heb ik een beetje een idee van de weggemalen kilo’s.

Afbeelding
Hanging coffees 😜

Had er ook nog nooit van gehoord maar in sommige cafe’s kan je extra koffie bestellen die dan aan mensen geschonken kunnen worden die t niet kunnen betalen 😬 mooi gebaar
Linea Mini R Zwart - Sculptor 078S Zwart - Specialita Mat Zwart

15
mr Blanc schreef:
omeCo schreef: vr 30 jun 2023, 13:54
gilleko B. schreef:Gebruik de Olympus in den ochtend voor de creatie van minimaal 4 latte's, dan vervolgens latte voor de vrouw en ik aan de espresso. Dus gemiddeld 4 - 5 malingen per molen per dag.

Afbeelding
Hanging coffees
Afbeelding

Had er ook nog nooit van gehoord maar in sommige cafe’s kan je extra koffie bestellen die dan aan mensen geschonken kunnen worden die t niet kunnen betalen
Afbeelding
mooi gebaar
Oh dat spreekt me wel aan!!

16
gilleko B. schreef:
omeCo schreef:
gilleko B. schreef:Bovenschijf en onderschijf zoëven gefotografeerd. Gelijk de maalkamer gestofzuigerd door Henry. Terug sturen, zien er best gehavend uit due nieuwe schijven
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
En op hoeveel shots staat de teller? Ga ik ook even mijn schijven bekijken.

Afbeelding
Nou, alles uit elkaar en weer in elkaar. Ziet er keurig uit na minder dan 120 kg bonen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

18
yakneev schreef:Maar vanwaar de interesse in hoe de burrs er na paar duizend koffies er uit ziet.
Ik bedoel deze burrs gaan voor een consument toch echt eindeloos mee?

Verder benieuwd hebben jullie deze nog aligned?
Heb vandaag de Atom 75 binnen. Man man man wat een grinder. heb er nog geen 1 koffie mee gezet maar wat stil en snel!
Die Mythos schijven gaan bij gemiddeld particulier gebruik vermits je er geen gemalen spijkers ingooit je levenlang mee. Alignen heb ik nooit gedaan, gewoon vanuit de fabriek niets aan veranderd.

Afbeelding

19
gilleko B. schreef:
yakneev schreef:Maar vanwaar de interesse in hoe de burrs er na paar duizend koffies er uit ziet.
Ik bedoel deze burrs gaan voor een consument toch echt eindeloos mee?

Verder benieuwd hebben jullie deze nog aligned?
Heb vandaag de Atom 75 binnen. Man man man wat een grinder. heb er nog geen 1 koffie mee gezet maar wat stil en snel!
Die Mythos schijven gaan bij gemiddeld particulier gebruik vermits je er geen gemalen spijkers ingooit je levenlang mee. Alignen heb ik nooit gedaan, gewoon vanuit de fabriek niets aan veranderd.

Afbeelding
Idem. En waarom? Gewoon leuk om te zien hoe kwaliteit eruit ziet. En dat kan mooi gecombineerd worden met een schoonmaakbeurt.