Afgelopen dagen internet een beetje afgestruind en zie door de bomen het bos niet meer....
Heb de forums hier een beetje doorgelezen en weet inmiddels dat ik niet zulke hoge eisen stel. Had hiervoor een Jura (impressa scala cappucinatore, staat kapot op zolder) een Nivona 710 (heeft mijn partner helaas meegenomen...), ken de Solis halfautomaat en vind dat allemaal prima koffie.
De koffie, die ik graag drink is cafe macchiato (espresso met schuim en heel klein beetje melk) en bijvoorbeeld de cortado's uit Spanje, maar ook Franse koffie vind ik prima.
Keuze halfautomaat of volautomaat staat eigenlijk ook nog niet vast. Maar uit mijn ervaringen met een Jura's en Nivona weet ik dat je weinig zelf kunt doen en dat reparaties kostbaar en tijdrovend zijn. Dus daarom ben ik wat huiverig voor volautomaten. Al met al graag een apparaat wat ik evt zelf kan onderhouden (ben niet superhandig) of dat ik makkelijk kan laten onderhouden reparen (lokatie liefst bereikbaar per auto in de buurt van Utrecht: espresso-apparaten of volautomaten op de fiets naar de binnenstad van Utrecht vervoeren is niet echt handig
Ik had een Gastroback (= Solis Design Machine Pro) bestelt in Duitsland (100 euro goedkoper), maar plots is de levertermijn onbekend. Nu lijkt me service in Nederland toch ook eigenlijk wel handig.
Graag advies of misschien heeft iemand nog een aardig 2e hands systeempje staan....