Re: De LONDINIUMs afdeling

991
HuibN schreef: di 31 okt 2023, 11:30 Is de veerdruk van de LR24 het zelfde als de Vectis?
Hangt er helemaal vanaf op welke pre-infusiedeuk je de LR24 zet in je app.

Je kunt metingen doen en daar van alles van vinden maar wat ik belangrijker vind is er gewoon verrukkelijke espresso mee zetten.

Als ik de machines zou verkopen en iemand zou tevoren vragen "welke veerdruk krijg ik?" dan zou ik onmiddellijk zeggen dat die een andere machine nodig heeft en niet een van mij ;)
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

993
Lance Hendrik houdt van turbo shots. Ja vraag mij ook niet hoe dat kan maar je ziet het steeds meer, snelle espresso, zuur en wrang als azijn en dat is dan interessant zonder te focussen op lekker. Keuzes....
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

994
Ik moet bekennen dat ik niet naar zijn shots heb gekeken, ik heb naar zijn video geluisterd ;-)

Zijn shot volume die hij opnoemde lijkt me fors maar als hij het lekker vindt, prima.

Dat zegt iets over hem, niet over de machine.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

996
ErikW schreef: wo 01 nov 2023, 15:32 Zijn er naast het filterbakje en het douchescherm nog meer delen van de Vectis die schoongemaakt moeten worden tbv de doorloop van de espresso?
Nee, douchescherm af en toe schoonmaken en filterbakje goed spoelen na gebruik en af en toe in de cafiza is genoeg.
ErikW schreef: wo 01 nov 2023, 15:32 Hoger dan het douchescherm zit ook metaal met groeven?
Daar komt geen troep, jaarlijks zou je de bovenkant er even uit kunnen halen voor inspectie en (indien geen no-grease seals) lichtjes invetten.

1000
cremalover schreef: do 02 nov 2023, 08:56 Kun je de trechter bij de Vectis erop drukken terwijl de machine onder druk staat? :o
Kan wel, dan komt er een waarschuwende poef stoom uit en dan weet je weer "oh ja, niet doen"

Wel veel veiliger dan wanneer je de dop van een Pavoni los draait als er nog stoomdruk op staat. Daarbij krijg je een plens kokendheet water over je heen ;-)