@cremalover, goeie vraag . . . hangt van veel factoren af. Maar de progressieve pre-infusie zie ik, en samen met mij veel anderen, als iets wat de smaak ten goede komt. Ook is de Speedster heel goed in de temperatuur constant en stabiel houden, shot na shot. De zetgroep is er ook op gemaakt dat het water voor op de koffie zo min mogelijk afkoelt voordat het de puck raakt. Een gunstige eigenschap voor de reproduceerbaarheid van de espressos.
Ook is het ding oerdegelijk, ik ga er niet vanuit dat ik ooit nog een nieuwe machine hoef te kopen, om wat voor reden dan ook.
Maar er komt natuurlijk meer bij kijken, bonen, maler, kennis, vaardigheid, je snapt waar ik heen wil...
Ik heb ook heerlijke epressos gezet met m'n oude Rancilio Audrey (voorloper van de silvia), maar het is met de Speedster net allemaal wat makkelijker. Bovendien kan ik er fatsoenlijk mee stomen
Ik vind het niet aan mij om te zeggen dat een Speedster per definitie beter is, het hangt er vanaf welke eisen je stelt. Als jij evenveel geniet van je koffie als ik, waarom zou mijn machine dan beter zijn?
Op coffeegeek hebben ze een heel verhaal aan de Speedster gewijd, die zijn er geloof ik wel enthousiast over http://www.coffeegeek.com/proreviews/fi ... erespresso