Ik ben Rick, 21 jaar, en lees al langere tijd mee op het forum. Alleen heb ik me nog niet voorgesteld.
Ik ben al een aantal jaren gefascineerd door het proces van koffie en alles wat daarbij komt kijken. Drie jaar geleden ben ik begonnen met de Quikmill 3035 en inmiddels gebruik ik al meer dan 2 jaar de Eureka Mignon Single Dose, en 1,5 jaar de Lelit Bianca V3.
Persoonlijk drink ik het liefst een lekkere espresso met vers gebrande bonen. Daarnaast ga ik ook graag de uitdaging aan om mooie latte art te maken.
Ik verdiep me graag in hoe ik mijn workflow en set-up kan verbeteren. Hiervoor heb ik de nodige accessoires aangeschaft. Daarnaast heb ik de molen uitgelijnd en verzonken schroefjes gebruikt voor centreerring van de maalschijven daarnaast komt er nog een instelwijzerplaat op, dit voor meer grip op de afstellingen. Verder heb ik de Bianca op vastwater aangesloten in combinatie met een Brita C50 Purity.
Ik ben me ook aan het verdiepen in de billet basket en wil ervaren wat voor resultaten een papieren filter op de bodem van de filterdrager oplevert. Verder gebruik ik op dit moment ook het “big bang” filterbakje van IMS.
Van mijn koffiehobby heb ik inmiddels mijn werk kunnen maken. Ik ben werkzaam als koffiemonteur en voorzie werkend Nederland van een lekkere bak koffie. Ik ben vooral bezig met het oplossen van storingen aan volautomatische koffiemachines en het geven van onderhoud waar nodig.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk