Re: Man en mes

1015
Hier gebruiken we een slijphulp en een aanzetstaal na het slijpen, om de braampjes te verwijderen of zoiets.
Machine voor mijn vrouw: QuickMill Aquaviva = 2820. Werkruimte: Rancilio Silvia PdG V2 en La Pavoni Europiccola.
Molen: Mini Mazzer & Mazzer Major.

1016
Aanzetstaal gebruik je inderdaad, zoals Dirk Jan al zegt, om de braampjes weg te halen. Op YT geeft Elwin de Veld aan hoe je dat moet doen. Scherphouden zou ik met slijpsteen doen, maar zou eerst veel op YT kijken hoe je dat moet doen en oefen eerst met een goedkoop mes. Mooi mes!!!

1018
Dinsdag maar eens aan de gang gegaan met het messen slijpen met de wetsteen. Aangestoken door dit draadje heb ik ook een starterset gekocht bij Knivesetc. Het heeft even in de wacht gelegen, grotendeels vanwege het mooie weer, maar dinsdag heeft het hier heel de ochtend geregend, dus maar aan de slag gegaan.
Ik zie jullie aanwijzingen wel! ;-)
Het resultaat, daar ben ik in ieder geval over te spreken. En qua werk viel het ook wel mee.
[Met het plaatsen van deze video kan ik meteen testen of het door mij aangevraagde mogelijkheid om te linken naar Peertube video's werkt.]

Edit een dag later: Niet dus, vandaar hier de link: https://tube.spdns.org/w/8UM9K2sS633dAG2YNg9A9j

Machine voor mijn vrouw: QuickMill Aquaviva = 2820. Werkruimte: Rancilio Silvia PdG V2 en La Pavoni Europiccola.
Molen: Mini Mazzer & Mazzer Major.