DAK roasters - Second chance

1
Interessant concept. Er zitten bonen tussen die wat donkerder zijn gebrand als hun standaard voor een super goedkoop prijs als €20 de kilo. Tegenwoordig zitten supermarkt bonen al op die prijs.

Leek me interessant om te delen voor als iemand het gewoon een keertje wilt proberen bij DAK want ze zijn razend populair en de gewone prijzen zijn duur.

https://secondchancedakcoffeeroasters.com/
Espressomachine: Strietman CT1
Maler: Baratza sette 270 WI & 1zpresso ZP6 & pre-order Kafatek Monolith Titan SDRM

Re: DAK roasters - Second chance

2
Hk87 schreef: za 14 jun 2025, 23:55 Interessant concept. Er zitten bonen tussen die wat donkerder zijn gebrand als hun standaard voor een super goedkoop prijs als €20 de kilo. Tegenwoordig zitten supermarkt bonen al op die prijs.

Leek me interessant om te delen voor als iemand het gewoon een keertje wilt proberen bij DAK want ze zijn razend populair en de gewone prijzen zijn duur.

https://secondchancedakcoffeeroasters.com/
Goede tip! Ben altijd wel gek op DAK koffie maar is vaak aardig duur idd en vaak 250gr verpakkingen gekocht. Nu gelijk per kilo dus gelijk maar wat besteld en idd schappelijke prijs. Ben benieuwd komen btw sowieso nog tax bij en verzendkosten maar gemiddeld kom je uit op 25euro wat als nog goed te doen is tegenwoordig
Linea Mini R Zwart - Sculptor 078S Zwart - Specialita Mat Zwart

3
Best leuk inderdaad maar wel beetje oud, meeste is gebrand midden april en een aantallen midden mei. Kan prima smaken als filterkoffie maar beetje een gok. Prijs is er ook naar natuurlijk voor een kg HQ koffie.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

4
bobbee schreef: do 19 jun 2025, 16:32 Best leuk inderdaad maar wel beetje oud, meeste is gebrand midden april en een aantallen midden mei. Kan prima smaken als filterkoffie maar beetje een gok. Prijs is er ook naar natuurlijk voor een kg HQ koffie.
Jaa klopt eigenlijk moet je het denk ik een beetje in de gaten houden want het veranderd om de tijd weer.
Maar bijvoorbeeld een roast van mid mei is heel goed te doen nog zoals:
https://secondchancedakcoffeeroasters.c ... -batch-1kg

Dat is zon beetje een derde van de normale prijs.

En ik lees van vele die regelmatig bij DAK kopen dat ze het sowieso minimaal 3 weken laten rusten. Ze branden ook met een IMF Brander, ik geloof dat omecoo daar ook een soortgelijke verhaal over vertelde laatst.
Maler: Baratza sette 270 WI & 1zpresso ZP6 & pre-order Kafatek Monolith Titan SDRM

5
Ja dat klopt en die koffies van half mei kun je opzoeken inderdaad want staat er netjes bij in de beschrijving. Ik had er 2 in mijn mandje maar even gewacht in de hoop dat er wat nieuws bij zou komen maar tot nu toe nog steeds hetzelfde in de webshop.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

7
Barre Koffie schreef: za 21 jun 2025, 15:36 Is dak dan zoveel lekkerder/ beter dan pakweg Koepoort of Hoofdkwartier koffie?
Ik denk niet dat je dat zo moet zien en vergelijken. Het heeft niks met beter te maken.
Koepoort en hoofdkwartier hebben een andere branding profiel. Die kopen dan ook bepaalde bonen die passen bij dat profiel. Vaak gaat dat richting medium tot medium/dark en dat kan lekker zijn op die manier.

DAK daarintegen brand light roast en koopt bonen in die passen bij dat profiel. Dat is dan weer lekker op die manier.

Soms heb voorkeur voor het een of andere. Sommige houden helemaal niet van light roast en sommige niet van medium tot dark roast.

Echt een kwestie van je eigen smaak.

Persoonlijk wissel ik regelmatig. Ik heb altijd heel lekker koffie van hoofdkwartier maar zo ook van DAK. Is de èèn beter als de andere? Voor mij zijn ze allebei even goed in hun respectievelijke categorie

10
Ik heb het aangedurfd en gelijk 3kg gekocht. Allemaal van eind april, tot nu toe niet ontevreden maar zoals HK87 zegt je verwacht ook een andere koffie/profiel van Dak. Ligt wel in mijn straatje al heb ik af en toe weer dat ik ff terugval maar ben toch meer van fruitig en bloemig.

Met kwalitatieve koffie heb ik ook minder last van vervelende smaken (lees muf) bij het ouder worden van de bonen en komen de smaken bij mij vaak meer naar voren. Maar om eerlijk te zijn kan ik ze natuurlijk niet vergelijken met verse bonen.

Voor de prijs hoef je t niet te laten idd 1/3 van de prijs en soms zelfs nog minder! Met een uitschieter van een koffie van 120€/kg voor 30€ maar dit is filter…maakt me wel nieuwsgierig want een koffie van 50€/kg koop ik normaal echt nooit (per kg dan) nu dus 3 verschillende in de test ben benieuwd
Linea Mini R Zwart - Sculptor 078S Zwart - Specialita Mat Zwart