Ik zit erover na te denken om een Comandante c40 aan te schaffen ipv mijn huidige Timemore Chestnut C2.
Maar ik wil het liefst de Comandante c40 eens uitproberen. Is er iemand in de omgeving Uitgeest van wie ik de Comandante mag lenen om eens uit te proberen met wat verschillende bonen?
Desnoods onder een borg oid.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Re: Comandante C40
2Ik zit niet om de hoek van uitgeest. Maar je bent welkom in het mooie Utrecht 

Thuis: Londinium 1P * Weber HG-1
Werk/Vakantie: Aeropress * Commandante C40 * Flair 58
Werk/Vakantie: Aeropress * Commandante C40 * Flair 58
3Ik volg dit, ben opzoek naar een goed handmolentje voor bij mijn bialetti voor op vakantie.
Ben benieuwd naar de bevindingen.
Ben benieuwd naar de bevindingen.
—— THE COFFEE ALCHEMIST ——
ALTIJD OP ZOEK NAAR HET GOUDEN BAKJE KOFFIE
-------------------------------------------------
ALTIJD OP ZOEK NAAR HET GOUDEN BAKJE KOFFIE
-------------------------------------------------
- Profitec Pro700
- Mazzer Philos i200D/233M/SSP HU
- Bialetti
4Comandante heeft zichzelf toch al jaren bewezen? Het is een heel simpel ding. Niet echt bijzonder en tellen van de klikjes vond ik niet heel gebruiksvriendelijk. Verder prima ding en geeft mooi maalsel. Ik heb hem zelf weggedaan door vergelijk met de ZP6, die gaf mij keer op keer zachtere cleanere koffie wat ik lekkerder vind. Echter zijn er ook mensen die dat niet lekkerder vinden. Je kunt je dus eigenlijk geen buil vallen met zo'n maler. Testen duurt een paar weken dagelijks koffie zetten, dat lijkt toch niet met een enkele gebruiken dus ik koop in zo'n geval dan gewoon zo'n maler en liefst 2e hands. Eventueel verlies bij verkoop neem ik dan, gaat nooit om grote bedragen en ik zie het als investering in ervaring van onze hobby.
In ieder geval succes met de keuze.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!
5Ja ik heb over de ZP6 getwijfeld maar ik denk dat ik de ‘meer body’ van de C40 tegenover het ‘cleanere’ van de ZP6 de voorkeur geef.bobbee schreef:Comandante heeft zichzelf toch al jaren bewezen? Het is een heel simpel ding. Niet echt bijzonder en tellen van de klikjes vond ik niet heel gebruiksvriendelijk. Verder prima ding en geeft mooi maalsel. Ik heb hem zelf weggedaan door vergelijk met de ZP6, die gaf mij keer op keer zachtere cleanere koffie wat ik lekkerder vind. Echter zijn er ook mensen die dat niet lekkerder vinden. Je kunt je dus eigenlijk geen buil vallen met zo'n maler. Testen duurt een paar weken dagelijks koffie zetten, dat lijkt toch niet met een enkele gebruiken dus ik koop in zo'n geval dan gewoon zo'n maler en liefst 2e hands. Eventueel verlies bij verkoop neem ik dan, gaat nooit om grote bedragen en ik zie het als investering in ervaring van onze hobby.
Daarbij genomen vond ik de ZP6 ook een stuk groter dan de c40 wat weer handiger voor op vakantie is.
Ik twijfel vooral of ik het verschil zal proeven. Ik heb nu twee koffies van Manhattan besteld die ik zoveel mogelijk kans wil geven.
6Aan de andere kant, bij de ZP6 zit een travel case. Ideaal vorig jaar op vakantie! En dit jaar natuurlijk ook weer. Keuzes!MichaelvDuuren schreef:Ja ik heb over de ZP6 getwijfeld maar ik denk dat ik de ‘meer body’ van de C40 tegenover het ‘cleanere’ van de ZP6 de voorkeur geef.bobbee schreef:Comandante heeft zichzelf toch al jaren bewezen? Het is een heel simpel ding. Niet echt bijzonder en tellen van de klikjes vond ik niet heel gebruiksvriendelijk. Verder prima ding en geeft mooi maalsel. Ik heb hem zelf weggedaan door vergelijk met de ZP6, die gaf mij keer op keer zachtere cleanere koffie wat ik lekkerder vind. Echter zijn er ook mensen die dat niet lekkerder vinden. Je kunt je dus eigenlijk geen buil vallen met zo'n maler. Testen duurt een paar weken dagelijks koffie zetten, dat lijkt toch niet met een enkele gebruiken dus ik koop in zo'n geval dan gewoon zo'n maler en liefst 2e hands. Eventueel verlies bij verkoop neem ik dan, gaat nooit om grote bedragen en ik zie het als investering in ervaring van onze hobby.
Daarbij genomen vond ik de ZP6 ook een stuk groter dan de c40 wat weer handiger voor op vakantie is.
Ik twijfel vooral of ik het verschil zal proeven. Ik heb nu twee koffies van Manhattan besteld die ik zoveel mogelijk kans wil geven.

Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!