Re: Nieuw - Kafatek Monolith SDRM

62
jelveen schreef: wo 03 sep 2025, 16:36
bobbee schreef: wo 03 sep 2025, 13:05 In de shop nu koffies 2 en 3 weken terug gebrand. Test batches. Heb net zelf een Kenya natural besteld!
Dank voor de tip! Kilo Honduras komt mij kant op.
Vind het jammer dat ze in die shop geen beschrijving doen van de bonen! Voor mij is het niet meteen duidelijk met de afkomst wat ik kan verwachten zeker niet met al die speciale behandelingen etc.
Linea Mini R Zwart - Sculptor 078S Zwart - Specialita Mat Zwart

63
mr Blanc schreef: do 04 sep 2025, 09:28
bobbee schreef: wo 03 sep 2025, 13:05 In de shop nu koffies 2 en 3 weken terug gebrand. Test batches. Heb net zelf een Kenya natural besteld!
Vind het jammer dat ze in die shop geen beschrijving doen van de bonen! Voor mij is het niet meteen duidelijk met de afkomst wat ik kan verwachten zeker niet met al die speciale behandelingen etc.
Ben ik helemaal met je eens! Ik google de namen. Vaak vind je dan wel een webshop die de bonen (maar dan niet de test branding) verkoopt.

64
mr Blanc schreef:
Wat vervelend voor je. Misschien heb je hier wat aan? Ik selecteer de titel en laat Google zoeken, zo kom ik meteen op de omschrijving van DAK op hun website of wederverkoper. Verder blijft koffie kopen in de Sale of voor de volle pond altijd maar een gok.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

Re: DAK roasters - Second chance

65
Ik probeer op te letten naar de roast en Google ook even naar de naam om te kijken of het ergens anders ook nog verkocht wordt voor een beter beschrijving.

Als er staat dat het ook geschikt is voor filter dan vermijdt ik die liever want die hebben mij de afgelopen keren geen goede resultaten gegeven en zijn naar mijn mening onderontwikkeld voor espresso.
Espressomachine: Strietman CT1 // HiBREw H4C Ultra
Maler: Kafatek Monolith Titan SDRM