Heel leuk van Han!gilleko B. schreef:Toch nog ervaringsfeitje. In dit geval die Brasil Cerrado, maar het had ook een andere koffie kunnen zijn. Een koffie/familievriend heeft pas zijn Bezzera en zijn uit de jaren 70 (sinds lange tijd kaduuk) koffiezetter, het prachtige ontwerp, de Braun KF20 Aromaster ter reparatie gebracht bij Han Reiding. Perfect gemaakt, en de Braun heeft een onderdeel vervanging gehad (hoe heeft Han dat onderdeel kunnen vinden, maar hii heeft het voor elkaar gekregen) en dat maatje van mij is als een kind zo blij. Hij was ook heel blij de Reiding en alles erom heen ervaren te hebben. Het wijkt af (en daarom nmm dus leuk).
Een lange intro, maar bij hem thuis gekomen, de maler, een Eureka mignon Turbo, afgesteld. Wat mij opviel, hoe ik aan het afstellen was, de smaak van de koffie goed was, maar qua vetheid en smaaklaagjes etc. hier thuis met de Linea Mini en Etzmax/Eureka Olympus echt intenser was. Eigenlijk best een groot verschil. Uiteraard een groot prijsverschil tussen de machines, maar ik was echt, maar dan ook echt verrast. Ga nog eens vergelijken. Vraag of hij zijn molen eens een keer meeneemt, maar het verschil qua smaak was best overweldigend. Wordt vervolgd.
️
Wat bereft smaakverschil, weet niet of je zelfde filterbakje hebt gebruikt maar ook dat kan een enorm verschil uitmaken is mijn ervaring.