Is de Bookoo Motto80 de maler waar we op gewacht hebben?

1
Ze zullen vast gedacht hebben: als Option O het kan, dan kunnen wij het ook en wel voor de helft van de prijs! 😅
Nog een leuke ontwikkeling erbij in het populaire 80 mm platte pletters compartiment.
Bookoo heeft een goede reputatie opgebouwd met precisieweegschalen en waagt zich nu aan de wereld van koffiemalers, met heel wat innovatieve snufjes voor een prijs waarbij menig koffiesnob mannetje zich even achter de oren krabt of dat wel kan en mag voor die prijs 😆

https://bookoocoffee.com/products/booko ... rr-grinder
You can't buy experience
Bijlagen

Re: Is de Bookoo Motto80 de maler waar we op gewacht hebben?

5
Hk87 schreef:
gilleko B. schreef: vr 17 okt 2025, 00:19 Mooie site met die see through tekeningen. Bij het lezen krijg ik een intens "koop mij" drang. Verticaal geplaatste platte schijven staat al een tijdje te broeien. Dank voor de post. Zullen best al testjes zijn op YT.

Afbeelding
Denk het nog niet eigenlijk.

Het is nog een pre-order wat geleverd gaat worden ergens volgende jaar.
Klopt, heb me de schompus gezocht, niks te vinden

Afbeelding

9
gilleko B. schreef: vr 17 okt 2025, 13:07 Hoewel ik afvraag in hoeverre bigger = better? Maat interessante prijs voor veelbelovende specs!

Afbeelding
Beter in helderheid 100% zeker wel, maar de vraag is dan vooral nog of je daar wel zin in hebt bij de soort bonen die je meestal koopt.

Jij drinkt bijvoorbeeld wel eens die Brazil van op de Weis, toch? Dikke, vette choco achtige smaken en zo. Dat kan best wel anders smaken met grotere platte schijven. De een vindt dat lekker, de ander juist vreemd.
Maar je drinkt ook wel eens Dutch Barista, en die heeft juist vaak bonen met veel fruitige, florale en meer van die exotische smaken. Dat zijn dan juist de kanten waar platte schijven het over het algemeen heel goed doen. Dus clarity en daarbij flavor separation zijn gewoon uitmuntend op grotere platte schijven.
Althans, in mijn ervaring.

Terzijde, zou ik persoonlijk niet de etzmax wegdoen voor deze. Het beste is om allebei naast elkaar te hebben.
Dan kan je van de kanten optimaal benutten.
You can't buy experience

10
Hk87 schreef: vr 17 okt 2025, 13:32 Jij drinkt bijvoorbeeld wel eens die Brazil van op de Weis, toch? Dikke, vette choco achtige smaken en zo. Dat kan best wel anders smaken met grotere platte schijven. De een vindt dat lekker, de ander juist vreemd.
Ik vind die Brazil van Op de Weis uit de DF83v dus inderdaad helemaal niet bijzonder en uit de etzmax een stuk lekkerder

Met de brazil van het Hoofdkwartier had ik dat minder trouwens
ACS Vesuvius Evo Leva (DS) - G-iota Pro83VS SSP LS
Bezerra Strega (PSM) - etzMAX LM
La Pavoni Esperto Abile - Eureka Mignon XL