Oh ja....

1
Na 5 espresso's met mijn nieuwe PV gezet te hebben is voor mij wel weer duidelijk dat er een wereld van verschil zit in koffie uit een 6 bar pompmachientje en een HX die met een bar of 9 het water door de koffie perst.
De hendel machine haalt er zoete honingsmaken uit terwijl mijn Quick eerder het chocola en bittertonen eruit haalt.Je kunt het eenvoudigweg niet vergelijken.
Wel veel minder crema maar dat boeit me totaal niet.Gaat om smaak. :mrgreen:

Re: Oh ja....

2
Ha, je hebt 'em dus al in huis! En heb je inderdaad die 2-groeps genomen?

Zou dat honingachtige ook aan de PV kunnen liggen, want met mijn Gaggia heb ik toch heus veel crèma en flinke bittertonen hoor? Maar je hebt wel gelijk, ze geven een ander mondgevoel en er zit iets ondefinieerbaar lekkers aan die hendelmachines... En ik ben nog trotser op het resultaat! ;)
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

3
Spironski schreef:Ha, je hebt 'em dus al in huis! En heb je inderdaad die 2-groeps genomen?

Zou dat honingachtige ook aan de PV kunnen liggen, want met mijn Gaggia heb ik toch heus veel crèma en flinke bittertonen hoor? Maar je hebt wel gelijk, ze geven een ander mondgevoel en er zit iets ondefinieerbaar lekkers aan die hendelmachines... En ik ben nog trotser op het resultaat! ;)
Geen 2-groeps.Sterker nog ik heb weer de Export genomen.
Ten eerste omdat ik de enige ben die espress's drinkt.Ten tweede wegens het plaatsgebrek.
De Export is in 10 minuten op temperatuur.Espresso maken en hij gaat weer uit.

Ik vond het een beetje zonde.Had net 45 euro in de Quick gestoken.Die is weer up to date met een nieuwe vacuumklep met slang en wat ander nieuw spul.

Afbeelding

Check de zelf gedraaide Maranti tamper.
Na twee dagen gebarsten omdat ik hem op de warmhoutplaat heb laten staan. :(

4
Mooie set heb je staan hoor! En die PV staat er goed bij, neemt inderdaad erg weinig ruimte in. Jammer van de tamper, maar met een barst er in heb je d'r vanzelfsprekend helemaal niets aan :cry: .
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

6
Hoenen schreef:Wat vind je van de portafilter, werkt het een beetje fijn? Dat is voor mij een van de barrieres om te switchen, heb zo veel 58mm spullen...
Dat hele apparaat is gedoe.

Bij het ontluchten trek je een kwart van de boiler leeg.De druppelopvang is een joke.De porta kun je niet uitkloppen als die warm is.Er zit geen driewegklep op dus je moet minimaal een minuut wachten eer je hem verwijderd.
Maar ik had hem al een jaar gehad dus dat wist ik allemaal.
Maar het ding zet erg lekkere espresso. :D

7
cremalover schreef: De porta kun je niet uitkloppen als die warm is. Er zit geen driewegklep op dus je moet minimaal een minuut wachten eer je hem verwijderd.
Uitkloppen kan met je duim op de zeef. Als je je hefboom iets omlaagduwt voordat je de pf verwijdert dan heb je als het goed is geen explosie.
Laatst gewijzigd door Bluecold op za 27 nov 2010, 21:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Is je koffie te zuur?
Is je koffie te bitter?
Is je koffie te intens?
Snap je het allemaal niet meer?
Lees dit

8
Bluecold schreef:
cremalover schreef: De porta kun je niet uitkloppen als die warm is. Er zit geen driewegklep op dus je moet minimaal een minuut wachten eer je hem verwijderd.
Uitkloppen kan met je duim op de zeef. Als je je hefboom iets omlaagduwt voordat je de pf verwijderd dan heb je als het goed is geen explosie.
klopt.Dat zijn de handelingen die ik ook verricht.Wilde alleen maar zeggen dat er iets meer bij komt kijken. :D