De hendel machine haalt er zoete honingsmaken uit terwijl mijn Quick eerder het chocola en bittertonen eruit haalt.Je kunt het eenvoudigweg niet vergelijken.
Wel veel minder crema maar dat boeit me totaal niet.Gaat om smaak.
Geen 2-groeps.Sterker nog ik heb weer de Export genomen.Spironski schreef:Ha, je hebt 'em dus al in huis! En heb je inderdaad die 2-groeps genomen?
Zou dat honingachtige ook aan de PV kunnen liggen, want met mijn Gaggia heb ik toch heus veel crèma en flinke bittertonen hoor? Maar je hebt wel gelijk, ze geven een ander mondgevoel en er zit iets ondefinieerbaar lekkers aan die hendelmachines... En ik ben nog trotser op het resultaat!

Dat hele apparaat is gedoe.Hoenen schreef:Wat vind je van de portafilter, werkt het een beetje fijn? Dat is voor mij een van de barrieres om te switchen, heb zo veel 58mm spullen...
Uitkloppen kan met je duim op de zeef. Als je je hefboom iets omlaagduwt voordat je de pf verwijdert dan heb je als het goed is geen explosie.cremalover schreef: De porta kun je niet uitkloppen als die warm is. Er zit geen driewegklep op dus je moet minimaal een minuut wachten eer je hem verwijderd.
klopt.Dat zijn de handelingen die ik ook verricht.Wilde alleen maar zeggen dat er iets meer bij komt kijken.Bluecold schreef:Uitkloppen kan met je duim op de zeef. Als je je hefboom iets omlaagduwt voordat je de pf verwijderd dan heb je als het goed is geen explosie.cremalover schreef: De porta kun je niet uitkloppen als die warm is. Er zit geen driewegklep op dus je moet minimaal een minuut wachten eer je hem verwijderd.